Un model Kia Sportage 2.0CRDi 140cp sosit in service pentru anulare si eliminare filtru de particule. Masina a ajuns in avarie, cu limitare de putere si martor avarie motor aprins in bord. Proprietarul ne-a adus o fisa cu codurile de eroare direct de la reprezentanta Kia. Sunt aceleasi pe care le-am intalnit si noi pe tester: P0473 si P2002 legate de filtru de particule plus P2015, cod de eroare legat de clapeta de admisie.
Unele erori au aparut dupa curatarea filtrului de particule intr-un service. Masina nu a mers foarte mult dupa aceasta operatiune si intr-un final ne-a fost adusa pentru eliminarea filtrului de particule. Dupa demontarea evacuarii am gasit in carcasa dpf un fagure de ceramica topit din cauza substantelor folosite la curatare.
Putem spune ca aceasta incercare de curatare a facut mai mult rau decat bine. Filtrul de particule in acest moment este un obturator in calea gazelor de evacuare si afecteaza diferite componente al motorului. Una dintre aceste componente este turbina. Dupa rescrierea software-ului cu valorile dezactivate pentru dpf si montarea carcasei goale, la testul de drum am descoperita ca turbosuflanta nu lucreaza in parametri normali. Nu poate face boost decat dupa 2500rpm, semn ca geometria a fost afectata si s-a blocat.
Intr-un final, masina a plecat de la noi cu geometria la turbina deblocata, filtrul de particule anulat si fara niciun cod de eroare.