Zilele trecute am avut programata o Honda Accord 2.2 iDTEC 150cp din Brasov pentru o modificare de putere Stage 2 si remediere dpf. Masina a sosit in avarie, dar fara nicio eroare in bord. Pe tester insa am descoperit un cod de eroare P16A3 – engine control unit, internal fault ce indica o problema la calculatorul motor. Ori calculatorul este defect, ori cineva a intervenit in software.
Dupa ce am demontat ecu de pe masina, misterul s-a elucidat. Calculatorul de injectie Bosch EDC17 prezenta urmele unei interventii in interiorul lui. Se observa direct in poza de mai jos, excesul de silicon folosit pentru relipirea capacului. Intr-una din marginile calculatorului am descoperit un fir negru ce iesea din interiorul lui. Presupun ca cei care au intervenit in software au avut mai multe incercari pentru anularea filtrului de particule si s-au gandit ca este mai simplu sa scoata un fir in afara calculatorului pentru boot.
Chiar si asa, masina avea eroare interna pe ecu si motorul se afla in limp mode. Din pacate, actualul proprietar a cumparat masina recent si nu cunoaste istoricul acestor interventii. Masina a ajuns pe maini bune, am refacut modificarile facute in software si remadiat filtrul de particule . Eroarea a disparut si motorul a iesit din avarie. Procedura s-a realizat cu ajutorul interfetei NewTrasdata in boot mode. Am profitat de interventia anterioara si cablul de boot scos in afara pentru reprogramarea ecu.
Pe langa interventia in software pentru dezactivarea dpf, masina a primit si un Stage 2. Modificarea software aduce un plus de 35cp si cuplu 60Nm.
Valori chiptuning Honda Accord 2.2 iDTEC 150CP – STAGE 2:
PRE-TUNING | POST-TUNING | ||
---|---|---|---|
Putere: | 110 kW / 150CP la 4000 rpm | Putere: | 128 kW / 185CP la 4100 rpm |
Cuplu: | 350 Nm la 2000 rpm | Cuplu: | 410 Nm la 2200 rpm |
Viteza max: | 212 km/h | Viteza max: | 222 km/h |
Dupa demontare am descoperit ca interiorul filtrului de particule ceramica lipsea, senzorul de temperatura evacuare era indoit si sonda lamba lovita. Semn ca dpf-ul a fost eliminat fizic intr-un mod foarte barbar, cu ranga. Nu se face asa ceva. Nu stim in ce stare se afla catalizatorul, dar este clar ca aplicarea unui astfel de tratament nu-l recomandam. Chiar daca demontarea evacuarii si taiarea filtrului de particule presupune un efort suplimentar din partea mecanicului si o dotare minimala a service-ului cu aparat de sudura, este cea corecta.
Chiar daca la prima vedere costurile pentru eliminare dpf sunt mai mari, va scapa pe viitor de cheltuieli suplimentare. Un senzor de temperatura evacuare poate costa intre 600-2000 lei in functie de modelul masinii. Nu va lasati pacaliti de preturile mici practicate de unele service-uri sau garaje auto. De cele mai multe ori ajungeti in situatii asemanatoare sau mai grave. Nu este nicio economie de timp sau bani.