Ieri am avut programat un Volkswagen Golf 6 1.6TDi 109cp cu valva egr defecta. Masina trebuia sa ajunga la noi pentru operatiunea de anulare egr la motorizarea 1.6TDi. Pe langa eroarea P0407 aferenta valvei egr, pe tester am intalnit si un cod de eroare P2463 Excessive Soot Accumulation ce reprezinta filtrul de particule blocat.
O valva egr la acest model costa in jur de 1600-1800 lei la care se mai adauga costul pentru montaj. Aceast Golf 6 1.6TDi a ajuns la a doua valva egr defecta. Ansamblul valva egr la 1.6TDi este foarte sensibil si complex, iar cand filtrul de particule este colmatat va ceda si egr-ul. Asa ca pe langa anularea valvei egr am recurs si la eliminarea filtrului de particule. Mai ales ca dupa demontarea lui de pe masina s-a putut vedea exact ca era blocat.
Partea de software pentru anularea valvei egr si dpf se realizeaza doar prin demontarea calculatorului de injectie Siemens PCR 2.1 de pe masina. Acest ecu vine blocat din fabrica si pentru a fi reprogramat prin portul de diagnoza trebuie deblocat cu NewTrasdata. Operatiunea este prezenta in imaginile afisate mai jos:
Reprogramarea ecu pentru anularea filtrului de particule si a valvei egr la 1.6TDi o facem direct prin portul de diagnoza cu ajutorul consolei NewGenius. Toata lucrarea anulare software si manopera demontare plus eliminare ceramica filtru particule poate fi realizata in aproximativ 4-5 ore.