Chiar daca acest VW Crafter 2.5TDi 108CP din 2006 model de Anglia a stat 2 zile pe capul nostru, eu nu am reusit sa trag cateva imagini si cu turbina reconditionata. Chiar merita la cat s-a chinuit mecanicul aka Bursucul sa o demonteze de pe masina si sa o trimita la reconditionat. Povestea ei este simpla: s-a facut o programare pentru anulare si eliminare filtru de particule, dar in urma diagnozei facute la dealerul VW din Sibiu si confirmarea noastra la fata locului, turbina avea nevoie de o reconditionare. Geometria variabila era uzuta si avea momente (in sarcina) cand ramanea blocata, iar motorul intra in modul de avarie (limp mode) cu cod de eroare P0299. Una din cauzele acestei uzuri poate fi chiar filtru de particule colmatat care dupa cum se vede in imaginile de mai jos, chiar avea nevoie de inlocuire sau anulare completa.
Masina a venit din Anglia unde clima este umeda, iar multe din prinderile de la turbo si galerie erau ruginite. Bursucul nostru a lucrat in conditii extreme, presat de timp, caldura mare si pozitie foarte incomoda pentru inaltimea lui.
Filtru de particule s-a demontat relativ usor in raport cu turbina. Dupa cum se vede in imaginile de mai jos, viata lunga nu mai avea chiar daca a trecut prin cateva procese de regenerare fortata si curatare. De altfel, nici turbina nu s-a simtit prea bine din cauza colmatarii filtrului de particule si regenerarile fortate prin care a trecut.
Filtru de particule completa infundat VW Crfter 2.5TDI 108CP
In concluzie, nu trebuie sa va speriati. Anularea si eliminarea filtrului de particule dureaza undeva la 2-3 ore pe un model VW Crafter 2.5TDi. Reconditionarea turbinei a fost facuta la cerere.