Un model Volvo S40 1.6D 109CP din 2008 care a ajuns la noi din Constanta pentru eliminarea filtrului de particule colmatat. Masina a venit cu motorul in avarie, cu limitare de putere si turatii la 3000rpm.
La diagnoza s-au gasit doua coduri de eroare legate de filtrul de particule si sistemul de aditiv. Procedura de anulare filtru de particule la Volvo S40 1.6D 109cp presupune demontarea calculatorului motor de pe masina si citirea lui cu ajutorul interfetei BDM. Pentru ca folosim aparatura originala si sistemul de dime de la Dimsport, pe ecu nu se realizeaza nicio lipitura. Pur si simplu, conexiunea intre interfata si ecu se realizeaza cu ajutorul unor pini metalici.
Modificarea facuta in software pentru anularea filtrului de particule duce la disparitia erorilor generate de acesta.
Eliminarea fizica a filtrului de particule presupune demontarea de pe masina a corpului metalic unde se afla ceramica colmatata.
Indepartarea dpf-ului colmatat se face prin sectionarea corpului metalic intre catalizator si ceramica filtrului de particule.
Culoarea portocalie este data de aditivul injectat in motorina la fiecare umplere a rezervorului de carburant si indica prezenta regenerarilor active. Sa nu uitam ca masina a venit la noi tocmai din Constanta si pe autostrada a avut posibilitatea sa faca regenerari. Din pacate, chiar si cu regenerea facuta recent, filtrul de particule nu se mai putea curata.
Se observa gradul foarte mare de colmatare al acestui filtru de particule. Zonele colorate in portocaliu sunt canale obturate de cenusa rezultata in urma arderii particulelor de funingine.