Saptamana trecuta am avut la diagnoza un Volkswagen Passat 1.6TDi 105cp. Masina a venit cu bordul pom de craciun, limitare de putere si turatie la 2500RPM, mufa de la clapeta de admsie scoasa, iar pe tester am intalnit 5 erori. P2455 si P2453 se refera la un defect al senzorul de presiune diferentiala din filtru de particule, P0408 eroare valva egr, P0123 – Throttle Position Sensor si P0193 – Fuel Pressure Sensor. Foarte multe probleme pe senzori si putin interes pentru repararea lor. De ce spun asta? Simplu. Se cauta cel mai mic cost de reparatie pentru masina. Inteleg ca valva egr la 1.6TDi are un cost dublu fata de alte marci si este foarte sensibila. Chiar am venit cu o solutii software de anulare a valvei egr, filtrului de particule si chiar a clapetei de admisie (intake manifold swirl flap) pe aceasta motorizare, la un cost cu mult mai mic decat achizitiile de piese. Numai ca pentru reparatia defectelor trebuie sa existe si interes din partea proprietarului.
Pentru cele 5 coduri de eroare, la 4 din ele am oferit solutii software pentru rezolvarea lor. Singurul senzor care mai trebuia inlocuit era cel de presiune in rampa. Din cauza clapetei de admisie, motorul nici nu mai pornea decat cu mufa scoasa. Mai mult, proprietarul a cautat sa rezolve probleme prin curatarea clapetei de admsiei si valvei egr. Nu stim daca defectele intalnite pe tester au aparut ca urmare a acestei interventii facute de proprietar, dar cu siguranta rezolvarea ridica acum costuri de reparatie.
Un exemplu concret de pret este valva egr care poate ajunge la 1600-1800 lei, iar in aceasta suma noi am venit cu un pachet ce include anulare egr, dpf off si eliminare clapeta admisie.
In final, aceasta masina a plecat de la noi asa cum a venit. Doar cu o diagnoza si cateva sfaturi primite gratuit. Din pacate, o mare parte din proprietarii din Romania nu doresc sa investeasca in repararea unei masinii atunci cand are probleme.
Considerati ca acest articol este un avertisment pentru cei care doresc sa cumpere o masina sh intretinuta in Romania. Toate modificarile pe care le aducem noi in software sau pe filtrul de particule sunt perfect reversibile. In orice moment masina poate fi readusa la setarile de fabrica.