P2463 Excessive Soot Acculation este mesajul pe care il afiseaza pe tester motorizarea 1.6TDi atunci cand filtrul de particule este infundat complet. Pe langa acest cod de eroare, la modelul Volkswagen Golf 6 1.6TDi prezent in imagine de mai jos, am gasit si defect permanent pe valva EGR – P0403 egr valve (N18) malfunction & P0407 egr sensor 3 signal too low. Oricare dintre cele 3 coduri de eroare aprind martorul avarie motor si bujii incadescente din bord, iar turatia si puterea motorului sunt limitate.
Initial masina a venit programata pentru anularea valvei EGR, defect indicat de catre un alt service. Dar la verificarea facuta de noi s-a descoperit ca filtrul de particule nu s-a mai regenerat de aproximativ 4700km, masina fiind folosita intr-un regim strict urban cantitatea de funingine acumulata in dpf era mult prea mare pentru a mai permite o regenerare statica. In plus, fara valva EGR functionala nici nu se poate initializa o regenerare.
Decizia finala a proprietarului a fost sa anulam filtrul de particule si valva egr defecta, iar la final dupa ce masina va fi scoasa din avarie, sa incercam o crestere de performanta prin remapare.
Optimizarile din software pot aduce la motorizarea 1.6TDI 105CP un plus de 20-22CP la valorile de putere si 50-55Nm suplimentar la cuplu. Durata de lucru pentru toata lucrarea (anulare egr & dpf, remapare si eliminare dpf) este de aproximativ 4 ore. Programarile se pot face cu cel putin o zi inainte de lucrare.