Volkswagen Golf 6 1.6TDI 105CP probleme dupa anulare dpf

Golf6-probleme_dpf

Cateodata mai trebuie sa refacem si lucrari de anulare filtru de particule ale altor tuneri. Masina cu probleme este un Volkswagen Golf 6 1.6TDI 105CP cod motor CAYC cu injectie Continental. Am aflat de la proprietar ca eliminarea filtrului de particule s-a efectuat in urma cu aproximativ 1 an intr-un service-auto si modificarea software la Midocar. Curios ca stiam ca nu fac astfel de operatiuni.

Problema sesizata in mersul masinii de catre client este aparitia unui fum alb-albastru la relanti si in mers, in anumite momente, ca si cum motorul incearca sa faca regenerarea filtrului de particule. Tot el mi-a spus ca de curand a trebuit sa curete valva egr pentru ca era foarte infundata si clapeta a ramas blocata.
Plecand de la informatiile primite am zis ca e bine sa verificam intai ceea ce s-a lucrat pe software, ca sa eliminam o posibila cauza a acestei probleme. Motorul 1.6TDI vine echipat cu un calculator de injectie blocat la scriere si m-as fi asteptat ca dupa lucrarea efectuata anterior pe el, acum sa fie deblocat. Nu am avut norocul acesta. Tunerul respectiv a decis ca este mai bine sa fie blocat.

Asa ca trebuie sa urmez toate etapele care se fac in mod normal pentru ecu Continental. Intai se demonteaza de pe masina si se deblocheaza in boot mode, apoi programarea se poate face direct prin portul de diagnoza.

 

filtru-particule-anulat-gresit DSC08972
Foto 3 – 1.6TDi CR ecu Continental LOCKED

doblocare-ecu-pcr1_2 Golf6-ecu-locked
Ecu Continental PCR 2.1 vine lipit cu mastic cu rol de bariera contra infiltrarii apei. Din pacate, cine a umblat inainte la acest calculator s-a gandit ca este bine sa mai puna si un strat de silicon pentru sigilare. Ceea ce nu a stiu este ca siliconul nu adera la mastic si a distrus aceasta bariera. Mai bine il lasa asa cum era cand l-a desfacut. La temperatura mai mare masticul de pe capac va face priza cu cel de pe calculator si se lipeste la loc.

tcmturbo-dpfoff_gresit

Enigma cu anularea filtrului de particule facuta la un dealer Volkswagen nu a durat foarte mult. Cei de la TCMturbo au grija sa-si lasa semnatura peste tot.  🙂  Anularea filtrului de particule s-a facut doar partial. In momentul cand a ajuns la mine masina avea o regenerare efectuata la 243km, Particle Filter Soot Mass – 655g si cam 25l de motorina consumati de la ultima regenerare. Modificarile din software erau incomplete, fiind facute automat cu ajutorul unui program. Am refacut software-ul complet, insa am descoperit ca problema majora venea din alta parte. La un test de drum am descoperit ca motorul are un zgomot metalic de „răpăială” intre 1200-2000rpm, semn ca exista probleme la sistemul de injectie. Concomitent cu sunetul metalic, pe evacuare scoate un fum inecacios cu miros intepator a motorina nearsa. Am descoperit ca unul din injectoare nu lucreaza in parametri si cantitatea de motorina este foarte mare. Motorul pur si simplu se ineaca. Nu imi dau seama, daca injectorul defect a fost afectat de regenerarile facute in gol sau pur si simplu a cedat singur, dar un lucru este clar: filtrul de particule nu a fost anulat complet.

anulare-filtru-particule-Golf6

Am sa va prezint zilele urmatoare un alt articol cu problemele filtrului de particule la un model Volkswagen Polo 1.6TDI 105CP din 2009. Clientul a venit acum o luna in service cu filtrul de particule colmatat la 180.000km si a ales sa curete filtrul de particule la cunoscuta firma din Odorheiul Secuiesc. Ce s-a intamplat, ramane sa va povestesc in alt articol.