Ieri am fost contactat de un service din Bucuresti care avea in lucru doua masini japoneze cu probleme pe filtrul de particule. Este vorba de un Subaru Impreza 2.0d 150cp si Outlander 2.2 DID 177cp din 2010. Ambele cu injectie Denso si filtru de particule infundat.
Subaru Impreza a fost adus pe roti pentru ca anularea filtrului de particule o putem face direct prin portul de diagnoza si nu are rost sa demontat ecu de pe masina asa cum fac alti tuneri, iar ecu de Outlander a venit la pachet.
Dezactivarea filtrului de particule la modelele Subaru 2.0d boxer se poate realiza direct prin portul de diagnoza, fara sa mai intervenim in ecu. Operatiunea dureaza cam in jur de 1h.
Calculatorul de injectie Denso venit la pachet apartine unui Mitsubishi Outlander 2.2 DID 177cp din 2010. Dpf off se poate face la aceasta masina numai in boot mod asa cum este prezentat si in cele doua imagini de mai jos. Aparatura si accesorile cu care lucrez imi permite sa fac citirea si programarea unui ecu Denso fara sa lipesc un manunchi de fire.
Cine incearca pe cont propriu foloseasca interfete de tuning clonate in china s-ar putea sa aiba surprize la citirea si programarea calculatoarelor Denso. Clonele de Galleto sau Kess dau rateuri la citire/scriere. Inainte sa ajunga la mine, la ambele masini s-a mai incercat citirea software din calculatoare cu diferite clone de galleto si kess, fara niciun rezultat bun.
Dupa anularea filtrului de particule ambele masini functioneaza normal si nu mai au probleme cu nivelul de ulei, regenerarile dese si mesaje de avarie in bord sau limitari de putere.