Senzor temperatura evacuare defect Volkswagen Passat 2.0TDi

Un model Volkswagen Passat 2.0TDi 170cp din 2006 ajuns in service cu defect pe unul din senzorii de temperatura din evacuare si filtru particule infundat. Alta problema sesizata o data ce am urcat masina pe rampa, un mers neregulat al motorului plus zgomote la sistemul de injectie.

Pentru rezolvarea filtrului de particule colmatat si senzorul de temperatura defect s-a ales varianta anularii dpf. Lucrarea presupune demontarea evacuarii pentru eliminarea fagurelui de ceramica colmatat si reprogramarea calculatorului de injectie Siemens cu modificari software pentru dezactivarea procesului de regenerare filtru particule.

Anulare dpf Volkswagen Passat - 099

Anulare dpf Volkswagen Passat - 100

Dupa eliminarea fagurelui de ceramica se observa ca dpf-ul a mai trecut printr-un proces de curatare, dar fara a avea un rezultat bun. Eu consider ca aceste operatiuni de curatare dpf sunt total inutile si de cele mai multe ori afecteaza buna functionare a motorului si procesului de regenerare. Un filtru de particule curatat nu mai are durata lunga de viata. Sa nu aveti impresia ca o data curatat v-a functiona la fel ca unul nou. Chiar daca procesul de curatare elimina cenusa depusa in canale fagurelului de ceramic, transferul gazelor de esapament dinspre motor spre evacuare se face prin peretii ceramici porosi. Peretii nu pot fi curatati si de cele mai multe ori se distrug in acest proces de curatare. Dupa trecerea filtrului de particule printr-un proces de curatare, masina prezinta urmatoarele manifestari: regenerari dpf dese si de lunga durata, electroventilatorul porneste mereu pe trepte de viteza mari si des, consum marit de carburant si cateodata mers in valuri al motorului atunci intra in proces de regenerare.

Anulare dpf Volkswagen Passat - 103