Cand cumperi o masina cu filtrul de particule eliminat, trebuie sa verifici daca functia acestuia a fost anulata din calculatorul de injectie. Una din masinile pe care am avut-o in lucru este un Peugeot 307 2.0HDi 107cp din 2003. Masina a ajuns in service-ul nostru la recomandarea unui client pentru verificare si testarea ITP.
La testare am gasit cateva coduri de eroare printre care si P1425 care indica o defectiune a sensorului 2 de temperatura din evacuare. Nivelul de aditiv era la minim si sensorul de presiune diferentiala din FAP indica valoarea 0, semn ca filtrul de particule nu era prezent pe masina.
[dt_gap height=”10″ /]
Anularea software a filtrului de particule rezolva problema nivelului de aditiv si a sensorului de temperatura.
In acest moment functionarea corecta a motorului depinde foarte multe de aceasta operatiune. Daca nu se dezactiveaza filtru de particule, motorul va intra in limp mode si va reduce puterea. Programarea calculatorului se realizeaza direct prin portul de diagnoza si are ca durata de timp aproximativ 20 minute.
[dt_gap height=”10″ /]