Probleme regenerare dpf Fiat Doblo 1.3mjet

Fiat_Doblo_probleme_filtru_particule_1

Un client care a profitat de Black Friday si a venit sa anuleze filtrul de particule la un model Fiat Doblo 1.3mjet 85cp din 2007. Masina a venit cu mesaj de avertizare Schimbare Ulei afisat pe display-ul din bord, insa sa aiba aprins si martorul fitlrului de particule. Clientul mi-a povestit ca motorul este zgomotos, consuma destul de mult si face foarte des regenerare. Din cauza intervalul foarte mic dintre regenerari, senzorul de temperatura s-a ars deja de 2 ori. Problema frecvent intalnita la Fiat Doblo 1.3mjet 85cp.

Dupa toate aceste probleme s-a hotarat sa elimine filtrul de particule complet, fiind atras si de reducerea facuta de noi in ziua de Black Friday pentru anularile software si un schimb de ulei gratuit (materiale client).

Anularea filtrului de particule la Fiat Doblo cuprinde doua etape:

Pasul 1 – dezactivare regenerare si erori dpf

In aceasta etapa este foarte lunga si cuprinde anularea filtrului de particule din calculatorul de injectie. Trebuie sa va inarmati cu rabdare. Programarea ecu la Fiat Doblo 1.3mjet 85cp se face cu consola NewGenius prin portul de diagnoza si dureaza aproximativ 2:30h.

Fiat_Doblo_avertizare_inspectie_ulei Anulare_dpf_Fiat_Doblo Anulare_Filtru_de_Particule_Fiat_Doblo

Pasul 2 – eliminarea mecanica a filtrului de particule

Chiar daca clienti sunt tentati sa spuna ca aceasta etapa se realizeaza foarte usor si n-ar trebui sa aibe un cost prea mare la manopera, in realitate cu masina ridicata pe elevator parerea generala se schimba. Dupa ce vad modul in care se prezinta filtrul de particule si suruburile de prindere. De multe ori mecanicii nostri, lucreaza dublu de cat s-a estimat initial insa fara a ridica costurile discutate initial. Un caz concret la acest model, costul pentru manopera demontat, taiat si montat filtru de particule la loc pe masina este de 200 lei, indiferent daca lucrarea se realizeaza in 2 ore asa cum s-a estimat sau in 3-4 ore atunci cand apar complicatii.

Fiat_Doblo_probleme_filtru_de_particule

Mare atentie la aceste modele Fiat, regenerarile foarte dese ale filtrului de particule duc la cresterea nivelului de ulei din motor. O parte din motorina folosita in postinjectie ajunge in baia de ulei si il contamineaza. Se poate observa in imaginea de mai jos, nivelul de ulei aproape dublu fata de linia maxima.

Nivel_ulei_crescut_Fiat_Doblo_Anulare_dpf_05
Foto: Nivel crescut de ulei Fiat Doblo 1.3mjet 85cp dupa regenerari dese.

Filtru de particule infundat Fiat Doblo Sonda de temperatura Fiat Doblo Eliminare filtru de particule Fiat Doblo Indepartare filtru de particule Fiat Doblo Sudura argon filtru de particule Fiat Doblo filtru particule sudat

3 thoughts on “Probleme regenerare dpf Fiat Doblo 1.3mjet”

  1. Sunt posesorul mașinii de mai sus iar cu aceasta ocazie doresc încă o data sa-i multumesc lui Alex pentru operațiunile efectuate.De sesizat vreo anomalie la motor,n-am sesizat,pentru ca altfel as fi spus aici!Prima constatare survenită in urma eliminării DPF este consumul de motorina:7,5% in oraș!fata de 9,5 cat aveam cu toate regenerabile ale păcătoase de dinainte.A doua concluzie este ca mașina de devenit un pic mai “sprintena”la demaraj.Ca o concluzie finala,fără sa “perii” pe nimeni,omu'(Alex) chiar știe ce face.Urmatorul pas: upgrade 85> 105 CP…;)

  2. Consumul exagerat de mare pentru un motor de 1.3L este data de frecventa foarte mare cu care se fac regenerarile filtrului de particule. Sa va asteptati in anotimpurile mai calde si la consumuri mai mici de 7.5% in oras pentru Fiat Doblo 1.3mjet 85cp. Filtrul de particule este foarte pacatos pe motorul 1.3mjet. Face regenerari foarte des, uleiul se degradeaza repede si creste mult consumul de carburant. Pe langa toate acestea, se intampla sa se strice des si senzorul de temperatura.
    Recomandarea mea pentru modele Fiat Doblo 1.3mjet este ca filtrul de particule trebuie eliminat din timp, inainte sa produca pagube materiale la motor. Nu o spun pentru profit, ci pentru modul in care functioneaza motorul dupa anularea filtrului. Cunosc persoane care au peste 400.000-500.000km cu motorul 1.3mjet fara filtru de particule si nu au avut nicio problema cu ele.

    Va multumesc pentru feedback. Va asteptam acum si pentru upgrade-ul de putere la motor.

  3. Buna ziua,

    Detin aceeasi masina ca cea de mai sus, a dl-ului Stefan, si as dori si eu sa fac aceasta operatiune de eliminare a filtrului DPF, fiindca am un consum enorm in oras, undeva pe la 12 l/100 (drumuri scurte, motor rece, etc), regenerari foarte dese, de 2 ori masina nu a mai vrut sa porneasca fiindca era foarte infundat.
    Totodata, as dori si cresterea puterii/cuplului.
    Va rog sa-mi spuneti cat ar costa cu totul.

    Multumesc!

Comments are closed.