Peugeot 407 1.6HDi 109cp venit in service cu lipsa putere motor (limp mode), mesaj de eroare pe display-ul central Antipollution fault / Depollution system faulty si pe tester cu urmatoarele coduri de eroare: dtc P1445 – Additive system, quantity off additive too high, dtc P0299 – Turbo/Super Charger Underboost, dtc P1645 Accelerator potentiometer si dtc P1351 – Pre-postheating relay.
Asa cum se poate observa in poza urmatoare, turbina era plina de fum. Fumul este semn ca filtrul de particule este colmatat complet si gazele de esapament se intorc inapoi, iar din cauza presiunii diferentiale foarte mari incep sa scape pe la colierul de prindere al turbosuflantei.
Anularea fap se face atat prin modificarea software a managementului pentru regenerare, cat si fizic prin eliminarea fagurelui de ceramica infundat. Modificarea software-ului din ecu se face cu ajutorul consolei NewGenius. Procedura de reprogramare ecu opreste regenerarea si erorile filtrului de particule. Fara aceasta modificare, motorul intra in avarie sau incepe sa regenereze in “gol” si va duce la contaminarea uleiului cu motorina.
Toata operatiunea de anulare si eliminare fap la Peugeot 407 1.6HDi dureaza aproximativ 2 ore.