Astazi am avut programat la sfarsitul de programului un Peugeot 407 1.6HDi 109ps din 2004 ce parea, din spusele proprietarului, sa aiba probleme cu valva egr. Filtrul de particule a fost anulat si eliminat acum 1 an de catre proprietar. Masina a ajuns la noi pentru anulare egr. Inainte de a trece la operatiunea propriu zisa de citire, modificare software si reprogramare ecu, am folosit un tester pentru identificarea codurilor de eroare generate de valva egr defecta. Dupa ce am parcurs cateva valori din parametrii motorului, am observat ca filtrul de particule avea valori de regenerare, iar proprietarul ne comunicase de la inceput ca el de fapt a fost anulat si eliminat.
Din pacate, operatiunea de fap off efectuata acum mai bine de 1 an la o alta firma, nu a fost realizata corect. S-a folosit un program ce simuleaza dezactivarea fap, sterge tabela cu coduri de eroare si elimina bariera de limp mode (avarie). In felul acesta, calculatorul de injectie (ecu) nu mai afiseaza coduri de eroare legate de filtrul de particule eliminat fizic, dar nici alte defecte ale motorului. Deci, mare atentie atunci cand lasati pe cineva sa modifice parametri ecu si nu va ghidati numai dupa suma platita pentru aceste operatiuni.
In acest caz, reactivarea tabelei pentru coduri de eroare a dus la aparitia pe tester a mai multor defecte prezente pe motor. Cu versiunea de software modificata gresit, motorul afisa partial coduri de eroare prezente pe valva EGR si nu intra in regim de avarie (limp mode) asa cum s-ar intampla la o masina nemodificata.
Solutia noastra pentru anulare fap si valva egr este sigura si testata. Am reusit sa anulam codul de eroare generat de valva egr complet nefunctionala (dtc P0405 si dtc P0409), sa activam tabela de erori sa dezactivam corect filtrul de particule.
iltr