De la o vreme am rarit postarile cu lucrarile efectuate pentru anularea filtrelor de particule sau cresteri de putere. Asta nu inseamna ca nu am avut de lucru, ci timpul nu mi-a permis sa mai scriu despre aceste operatiuni.
Revin in zilele acestui sfarsit de saptamana cu noi postari despre problemele intalnite la masinile avute in lucru. Una din ele este acest Opel Signum 1.9cdti 150cp din 2004, masina adusa din Anglia si inmatriculata in Romania de cativa ani. Proprietarul m-a contactat si chiar a venit cu masina sa o vad cu cateva zile inainte sa il dam jos. La diagnoza pe noul motor (primul am inteles ca s-a distrus) am descoperit o eroare pe sensorul de temperatura, presiune diferentiala destul de mare pe dpf si uleiul chiar daca a fost schimbat recent parea sa aiba un lifetime scazut.
Ne-a povestit ca filtrul de particule a mai fost curatat inainte sa se distruga primul motor. Stiti foarte bine, din lucrarile pe care le-am prezentat pana acum, ce parere am despre filtrele de particule curatate. Aceasta lucrare mi-a confirmat iar ca un filtru de particule uzat (masina are peste 250.000km) nu trebuie curatat.
Anularea dpf la motorul 1.9cdti 150cp injectie Bosch EDC16 se realizeaza direct prin portul de diagnoza obd. Chiar daca acest tip de ecu nu poate fi citit prin obd, am gasit in baza noastra de date fisierul original si dezactivarea dpf s-a facut direct pe el. Durata de lucru pentru anulare filtrului de particule din ecu este de aproximativ 60-80 minute.
Eliminarea dpf nu a intampinat mari probleme. Filtrul de particule a mai fost demontat de pe masina. S-a confirmat cum spuneam si mai devreme ca procedurile de curatare au afectat iremediabil dpf-ul. Acesta pur si simplu s-a topit si nu mai permitea fluxului de gaze sa treaca prin el. Posibil aceasta sa fie una din cauzele distrugerii primului motor.
Dupa anularea si eliminare filtrului de particule, martorii aprinsi din bord s-au stins si puterea motorului a revenit la normal, fara limitari de turatie.