Astazi am lucrat la un model Mercedes ML 320CDI din 2008. Masina a ajuns in service cu martorul avarie aprins in bord si lipsa putere pe motor.
Pasul 1 – Diagnoza
Prima etapa din procesul de eliminare al unui filtru de particule colmatat este procesul de diagnoza. La modelul de astazi, Mercedes ML 320CDI, pe diagnoza am intalnit un cod de eroare ce se refera la gradul foarte mare de incarcare cu cenusa in filtrul de particule si imposibilitatea realizarii procesului de regenerare. Dupa mai multe masuratori, presiunea diferentiala la 3000rpm ajunge la valori de 80-90 mbari si gradul de incarcare cu cenusa depaseste 250%.
Pasul 2 – Anulare software filtru particule
Pentru a scapa de erorile generate de filtrul de particule colmatat trebuie rescris calculatorul de injectie. Aceasta etapa este realizata cu ajutorul consolei NewGenius, interfata care are posibilitatea sa citeasca si sa rescrie calculatorul de injectie prin portul de diagnoza obd. De anularea software a filtrului de particule ne ocupam noi si dupa rescrierea lui in ecu, motorul va ignora lipsa acestuia din sistem.
Pasul 3 – Eliminarea propriu-zisa a filtrului de particule
Eliminarea fizica a filtrului de particule infundat este a 3-a etapa in procesul de anulare. Filtrul de particule infundat este demontat de pe masina, proces ce poate dura intre 30-60 minute la Mercedes ML 320CDI. Pentru a elimina fagurele de ceramica colmatat, corpul filtrului este sectionat imediat dupa catalizator.
Imaginile prezentate mai jos ne arata gradul foarte mare de incarcare din filtrul de particule.
Pasul 4 – Sudura argon
Dupa golirea tubului de ceramica, urmeaza procesul de lipire prin sudura. Si pentru ca dorim sa garantam o lucrare bine facuta, procesul de sudura se face in mediu protejat cu argon.