Ieri la colaboratorul nostru din Iasi, service-ul Orepan Autocrew, a ajuns un model Ford Focus 1.6TDCi 109CP cu calculator de injectie blocat. Masina a ajuns pe platforma dupa o interventie a unui “tuner local” ce a incercat sa rescrie software-ul din ecu cu o interfata de tuning clonata (achizitie China). A facut doua greseli majore: prima greseala este folosirea unor dispozitive clonate de reprogramat ecu, iar cea de-a doua este incercarea de rescriere a unui software de update de la o alta masina. Backup realizat inainte de interventie era incomplet din cauza folosirii unei interfete clonate de prosta calitate, iar software rescris in ecu era de la un model 1.6TDCi 90CP.
Intr-un final, cu ajutorul interfetei NewTrasdata am reusit sa restauram datele initiale din ecu si masina a pornit.
Din pacate, proprietarul a fost privat 3 zile de masina si a cheltuit sume importante de bani pe reparatii ce puteau fi evitate daca masina era diagnosticata corect si apela la un tuner cu experienta.
Articolul complet poate fi gasit aici: http://www.anulare-dpf-iasi.ro/atentie-la-tuneri-cu-scule-chinezesti/