Mai nou la ce trebuie sa fii atent cand cumperi un Passat 2.0TDi second-hand…

Mare atentie la masinile second-hand cand le cumparati. In ultima vreme am intalnit tot mai multe masini cu probleme mascate (ascunse), ce nu pot fi descoperite de un service obisnuit la prima vedere. Una dintre ele este si acest Volkswagen Passat 2.0TDi din 2006 cu putere scazuta, dar fara niciun cod de eroare afisat pe tester sau in bord. Masina a ajuns prin mai multe service-uri, dar nimeni nu a descoperit problema reala.

Am banuit ca este o problema a filtrului de particule si ca software-ului din ecu i s-au adus modificari ce mascheaza erorile. Pe tester am gasit valori pe dpf ce indicau ca acesta nu se mai regenereaza (ca si cum este anulat) si totusi teava de esapament prezenta depuneri de funingine. Totul a fost confirmat prin citirea software-ului din ecu cu ajutorul consolei NewGenius. Am descoperit in software modificari ce au dus la o incercare de dpf off cu stergerea tabelei erori, anularea valvei egr plus alte cateva interventii ce faceau ca motorului sa nu functioneze in parametri normali.

Dupa corectiile aduse pentru anularea corecta a filtrului de particule si valvei egr, software-ul a fost rescris in ecu si s-a trecut la eliminarea fagurelui ceramic. Pierderea de putere era data de filtrul de particule colmatat, ce nu permitea evacuarea gazelor de esapament.

Anulare dpf Volkswagen Passat - 69Anulare dpf Volkswagen Passat - 71Anulare dpf Volkswagen Passat - 70