Saptamana trecuta am avut doua modele Jaguar XF 3.0d pe masa de operatie, ambele cu problemele ale filtrului de particule.
La primul nu prea am avut timp sa fac multe poze in timpul lucrarii, dar pe al 2 lea m-am focusat mai mult pentru ca am primit o reclamatie de la service-ul care ne-a trimis masinile. Reclamatia nu a fost legata de remedierea filtrului de particule in sine, ci de manopera si mecanic. Nu stiu daca a fost cu rea intentie sau nu, dar ni reprosat ca scutul motor s-a desprins pe autostrada din cauza noastra. La acest model pentru demontarea filtrului de particule nu este nevoie desfaci vreun surub la scutul motor. DPF-ul se afla situat la mijlocul evacuarii. Nu ai de ce sa dai jos scutul de protectie de sub motor, daca interventia se face in alta parte.
Prima masina avea resoftare de putere, deci o interventie asupra calculatorului facuta in alta parte. Chiar daca intervenim la randul nostru in software, cresterea de putere se pastreaza.
Ca sa evitam alte discutii la cea de-a doua masina, am facut un set complet de poze cu scutul si locatia filtrului de particule. Am impresia ca service-ul care ne-a trimis masinile a confundat catalizatoarele cu filtrul de particule si de aici au ajuns la concluzia ca am demontat scutul motor. La cel de-al doilea se vede ca cineva a mai umplat la evacuare. Posibil a incercat sa curete filtrul de particule. Nu comentez modul in care era prinsa evacuarea si sigilata flansa.
Codurile de eroare dpf intalnite pe tester sunt: P244b, P2463 si P2458.