Ford Ranger 2012 cu motorizare 2.2TDCi 150cp si injectie Siemens SID208. Masina a fost trimisa la noi dintr-un service auto situat in Tulcea pentru remedierea avariei dupa ce filtrul de particule a fost eliminat. Ford Ranger-ul este utilizat frecvent in offroad (drum accidentat) pentru supravegherea terenurilor agricole si parcurge distante scurte la viteza mica. Faptul ca merge in teren accidentat a dus frecvent la distrugerea senzorilor de temperatura de pe evacuare. Din cauza aceasta, filtrul de particule nu s-a mai regenerat corect si in final, dupa mai multe incercari de curatare prin regenerari fortate sau spalare, s-a colmatat.
Masina a venit fara filtru de particule, el fiind deja eliminat fizic de service-ul din Tulcea. Noi, prin reprogramarea ecu SID208, trebuie sa asiguram functionarea corecta a motorului prin eliminarea software a managementului de regenerare si dtc-urilor. Codul de eroare identificat dupa indepartarea dpf-ului este P2002. Este eroarea pe care am intalnit-o cand a venit masina, dar nu singura care apare dupa eliminarea fizica. Din pacate, restul codurilor de eroare au fost sterse de catre service-ul de unde a plecat masina.
La Ford Ranger 2.2 TDCi reprogramarea calculatorului de injectie Siemens SID208 se face initial in boot mode pentru deblocarea lui. Ulterior, rescrierea ecu SID208 se poate face direct prin portul de diagnoza obd2 fara a mai fi nevoie sa-l demontam de pe masina. Toata aceasta procedura se face cu ajutorul interfetei NewTrasdata prin multiple conexiuni directe in ecu, exact ca in imaginile de mai jos. Poate nu avem cele mai mici costuri pentru operatiunii de citire/reprogramare ecu, dar folosim cea mai buna aparatura de tuning si oferim siguranta.