Ford Focus regenerari dese dupa gaurire filtru de particule

In weekend am avut de eliminat filtrul de particule la cateva modele de masini, printre care si acest Ford Focus 1.6TDCi 109cp venit de la Pitesti. Masina avea o gaura facuta prin filtrul de particule la cererea proprietarului, dar in ultima vreme motorul incepea sa faca regenerari la intervale foarte scurte si cateodata intra in limp mode. Asa ca intr-un final a luat decizia sa elimine complet filtrul de particule.

Operatiunea de anularea software a decurs normal, durata de lucru fiind de aproximativ 1 ora. In procesul de eliminare fizica a fagurelui de ceramica infundat am descoperit o turbina uzata cu joc foarte mare in ax si mult ulei  aruncat in admisie. Semn ca regenerarile foarte des pe care le-a avut motorul, dar si filtrul de particule colmatat si-au lasat amprenta si asupra turbocompresorului. Filtrul de particule avea o gaura centrala nu foarte mare, dar suficient sa destabilizeze structura dpf-ului si bucatile de ceramica sa se desprinda usor. Exista riscul ca dupa gaurire aceste bucati sa infunda evacuarea. Nu recomandam aceste operaratiuni din doua motive: poate infunda evacuare si al doilea este ca nu asigura un flux eficient de evacuare a gazelor de esapament.

Anularea si eliminarea filtrului de particule la Ford Focus s-a realizat in aproape 3 ore. Clientul a fost pus in tema cu uzura suferita de turbina si ce probleme pot apare daca se rupe axul.

Anulare filtru de particule Ford Focus - 19 Anulare filtru de particule Ford Focus - 22 Anulare filtru de particule Ford Focus - 25 Anulare filtru de particule Ford Focus - 20 Anulare filtru de particule Ford Focus - 21 Anulare filtru de particule Ford Focus - 23 Anulare filtru de particule Ford Focus - 24 Anulare filtru de particule Ford Focus - 27 Anulare filtru de particule Ford Focus - 26 Anulare filtru de particule Ford Focus - 28 Anulare filtru de particule Ford Focus - 29