Ford Focus pierdere de putere si dpf infundat

Un model Ford Focus 1.6TDCi 109CP din 2007 cu pierderi de putere si la diagnoza cu eroare permanenta pe filtrul de particule. Dupa mai multe teste de drum si log-uri efectuate pe masina am descoperit cauza acestor probleme. Un furtun fisurat de la intercooler ce a dus la pierderi de presiune si colmatarea filtrului de particule. ford_focus_filtru_particule_infundat_01

Proprietarul modelului Ford Focus a luat decizia de anulare a filtrului de particule. Operatiunea se face in 2 etape: partea software presune dezactivarea dpf prin citirea calculatorului de injectie si partea mecanica ce include manopera pentru demontare dpf si eliminarea fagurelui de ceramica infundat.
ford_focus_filtru_particule_infundat_02
Soft-ul din ecu se descarca intr-un program special de editare si se aduc modificarile in vederea anularii strategiei de regenerare. In acest caz, clientul a dorit si o crestere de performanta pe motorul 1.6TDCi de la 109CP la 132CP.

PRE-TUNING pOST-TUNING
Putere: 81kW / 110CP la 4000 rpm Putere: 96kW / 131CP la 4100 rpm
Cuplu: 240Nm la 1750 rpm Cuplu: 300Nm la 1750-2400 rpm
Viteza max: 192 km/h Viteza max: 197 km/h

ford_focus_filtru_particule_infundat_05

Durata de lucru pentru anularea filtrului de particule si chiptuning la Ford Focus este de aproximativ 60 minute. ford_focus_filtru_particule_infundat_06 ford_focus_filtru_particule_infundat_04 ford_focus_filtru_particule_infundat_03

Un furtun fisate – cauza pierderilor repetate de putere si infundarea filtrului de particule.
ford_focus_filtru_particule_infundat_07 ford_focus_filtru_particule_infundat_08 ford_focus_filtru_particule_infundat_09 ford_focus_filtru_particule_infundat_10 ford_focus_filtru_particule_infundat_11 ford_focus_filtru_particule_infundat_12

Mai jos se poate vedea gradul de colmatare pe filtrul de particule.
ford_focus_filtru_particule_infundat_14 ford_focus_filtru_particule_infundat_13 ford_focus_filtru_particule_infundat_15