Un model Ford Focus 1.6TDCi 109CP din 2007 cu pierderi de putere si la diagnoza cu eroare permanenta pe filtrul de particule. Dupa mai multe teste de drum si log-uri efectuate pe masina am descoperit cauza acestor probleme. Un furtun fisurat de la intercooler ce a dus la pierderi de presiune si colmatarea filtrului de particule.
Proprietarul modelului Ford Focus a luat decizia de anulare a filtrului de particule. Operatiunea se face in 2 etape: partea software presune dezactivarea dpf prin citirea calculatorului de injectie si partea mecanica ce include manopera pentru demontare dpf si eliminarea fagurelui de ceramica infundat.
Soft-ul din ecu se descarca intr-un program special de editare si se aduc modificarile in vederea anularii strategiei de regenerare. In acest caz, clientul a dorit si o crestere de performanta pe motorul 1.6TDCi de la 109CP la 132CP.
PRE-TUNING | pOST-TUNING | |||
---|---|---|---|---|
Putere: | 81kW / 110CP la 4000 rpm | Putere: | 96kW / 131CP la 4100 rpm | |
Cuplu: | 240Nm la 1750 rpm | Cuplu: | 300Nm la 1750-2400 rpm | |
Viteza max: | 192 km/h | Viteza max: | 197 km/h |
Durata de lucru pentru anularea filtrului de particule si chiptuning la Ford Focus este de aproximativ 60 minute.
Un furtun fisate – cauza pierderilor repetate de putere si infundarea filtrului de particule.
Mai jos se poate vedea gradul de colmatare pe filtrul de particule.