Cateodata drumul spre mare sau spre casa poate devenii mai lung, cu trecere prin service. Mai ales atunci cand iti aduci aminte ca trebuia sa faci o verificare la masina inainte sa pleci la drum lung. 🙂
La modelul Ford Focus 2.0TDCi 136cp (model fara dpf) din imaginile de mai jos am lucrat atunci cand se intorcea de la mare si mai avea de parcurs un drum lung pana la Oradea. Inainte sa ajunga la noi, masina a mai vizitat un service unde s-a descoperit ca valva egr nu mai lucreaza in parametri si trebuie inlocuita sau eliminata. Deci, eu am gasit un Ford Focus in avarie, cu martor motor aprins in bord, mesaj Engine Malfunction afisat pe display-ul dintre ceasuri si un egr blocat prin insertia unei table oarbe.
Nefiind o lucrare programata din timp, masina a stat aproape 2-3 ore in service pentru diagnoza si anulare egr. Pe langa coduri de eroare ale valvei egr, am intalnit pe tester erori si probleme de functionare ale turbosuflantei. Lucru observat si la testele de drum, unde geometria turbinei nu putea fi pilotata corect. Din pacate, masina fiind in tranzit, lucrarea a cuprins doar anularea valvei egr din software.