Dupa cum v-am obisnuit, Ford Focus 1.6TDCi a devenit ceva uzual atunci cand este vorba de anularea filtrului de particule. Semnele unui dpf infundat sunt:
[dt_list style=”1″ bullet_position=”middle” dividers=”hide”][dt_list_item image=””]mesaj Engine Malfunction[/dt_list_item][dt_list_item image=””]martor luminos avarie motor aprins in bord[/dt_list_item][dt_list_item image=””]limitare putere[/dt_list_item][dt_list_item image=””]limitare de turatie la 3000rpm[/dt_list_item][/dt_list]
Toate acestea sunt confirmate de codurile P2458 si P242F afisate de un tester la diagnoza. Operatiunea de anulare a filtrului de particule facuta corect elimina toate aceste probleme. Ea trebuie urmata imediat de eliminarea fizica a fagurelui ceremica infundat. Pastrarea filtrului de particule pe masina, dupa dezactivarea software, duce la distrugerea turbosuflantei sau chiar a motorului.
De cele mai multe ori am intalnit erori provizorii la valva EGR, control turbosuflanta sau sensori. Toate acestea pot apare din cauza unui dpf colmatat. Daca dupa eliminarea filtrului de particule si stergerea codurilor de avarie, erorile tranzitorii nu mai apar atunci problemele au fost cauzate doar de filtru. Totusi masina trebuie tinuta sub observatie si la fiecare revizie ar trebui facuta o noua diagnoza.
Cazul de mai jos a fost unul fericit pentru client, dupa eliminarea filtrului de particule erorile afisate initial nu au mai reaparat si motorul functioneaza in parametri normali.