Ford Focus 1.6TDCi – anulare DPF si valva EGR

Masina aceasta are o poveste interesanta si as vrea sa va spun cateva cuvinte despre ea. Poate cineva trage anumite concluzii despre renumitele firme de reconditionari turbine. A venit la noi pentru anularea filtrului de particule din ecu, partea fizica fiind deja eliminata. Motorul se afla in avarie cu limitare de putere si turatie, iar la diagnoza am descoperit mai multe coduri de eroare: unele legate de filtru, altele ce tineau de blocarea valvei egr. Anularea filtrului de particule si a valvei EGR s-a facut usor si fara probleme. Totusi la testul de drum, masina nu avea putere decat peste 3000RPM. Intre timp, in urma discutiei cu proprietara masinii, am aflat ca turbina a fost reconditionata recent si se afla deja la a 2-a inlocuire.  Reconditionarea s-a facut la firma Robnec din Bucuresti. La o analiza a log-urilor am dedus ca pierderea de putere este cauzata de turbina si inspectia vizuala ne-a confirmat acest lucru. Axul turbinei prezinta joc mare si rotorul atinge de peretii carcasei. N-ar fi nimic anormal pentru o turbina uzata, insa cea de pe masina nu are nici 100km de la a 2-a reconditionare. Prima turbina reconditionata a cedat dupa doar 3 luni. Pe site firma se lauda cu 15 ani de experienta si oferta garantie 12 luni. Nu stiu ce inteleg ei prin experienta, dar clar aceasta nu este o reconditionare reusita si nici nu vor sa auda de garantie. Ba mai mult, dau vine pe masina (Ford sunt proaste), pe sofer (o doamna), pe filtru particule (nu mai este pe masina), mecanici prosti, constatare gresita, orice numai sa nu ofere un minim de garantie. Pai domnule Marcel Petricica (administratorul Robnec), proprietara acestui Ford Focus a stat ieri aproape 4 ore la noi cu o fetita de 1an si 5 luni pentru a rezolva o parte din problemele acestei masini si dumneavoastra in loc sa o ajutati, ne faceti pe noi prosti si refuzati reconditionarea turbinei in garantie!?!

ford_focus_dezactivare_dpf_1 ford_focus_dezactivare_dpf_2

3 comentarii la „Ford Focus 1.6TDCi – anulare DPF si valva EGR”

  1. Buna ziua,
    Am reparat o turbina la Robnec care le prima cursa a cedat( 50 km),la garantie D ul Marcel Petricica a invocat fel de fel de motive si bineanteles nu a acordat garantie.
    Nu cred ca este OK aceasta atitudine,toata lumea este de vina si necinstita( citat -de unde sa stiu eu daca a ti schimbat uleiul,daca a ti montat corect turbina,……?!),doar el lucreaza fffff bine ssi cinstit.

  2. In urma insistentelor noastre, doamna a reusit sa repare turbina in garantie, chiar daca domnul Marcel a invocat aceleasi motive enumerate de dvs. mai sus. Acum masina functioneaza in parametri normali si are filtru de particule anulat complet.

  3. Probleme legate de garantie am avut si eu cu cei de la Robnec, de doua ori. Inventau tot felul de motive: ba ca motorul face calamina care chipurile se depune pe paletii de pe evacuare si dezechilibreaza turbina, ba ca merg cu masina subturat in conditiile in care schimb numai undeva la 2500-3000, etc. O firma de rahat cu acest domn Marcel, o mizerie de om si nu ma feresc sa spun asta, mai ales ca foloseste o tehnica jegoasa de a evita asumarea raspunderii unui lucru prost facut. A trebuit sa adopt o atitudine de scandalagiu pentru ca numai cu o astfel de atitudine poti rezolva problemele cu ei.

Comentariile sunt închise.