Un model Ford C-MAX 1.6TDCI 109cp din 2006 cu filtru de particule colmatat si martor avarie motor aprins in bord. Limitarea de putere si turatie a motorului este data de filtrul de particule colmatat si codurile de eroare P2458, P242F. Motorul la relanti este zgomotos si presiunea diferentiala este peste 20kPa la 3000rpm.
La verificarea nivelului de ulei din motor am constatat ca acesta este mult crescut peste limita maxima si se simte miros de motorina. Semn ca regenerarile se fac foarte des, iar o parte din motorina folosita la postinjectie pentru regenerarea filtrului de particule, ajunge in baia de ulei.
Turbina nu dadea nici ea semne ca ar fi intr-o stare foarte buna si avea uzura destul de mare in ax. Masina avea nevoie de inspectia tehnica, iar cu mesajele de avarie din bord si limitarea de turatie nu putea sa treaca acest test.
O prima etapa de lucru a fost eliminarea mesajului de avarie din bord si delimitarea turatiei prin anularea filtrului de particule din calculatorul de injectie. Astfel, cu becurile stinse in bord si motorul in parametri normali de functionare putea intra la testul ITP. Inainte de a fi supusa turatiilor mari, am recomandat schimbarea uleiului din motor.
Cu schimbul de ulei si filtru facut CMAX-ul a intrat la inspectia tehnica periodica si a trecut testul fara probleme. Chiar si cu un control de la RAR neanuntat cu blocarea masinii pe rampa.
Dupa ce am parcurs toate aceste etape, filtrul de particule a fost demontat de pe masina. Cu aceasta ocazie am descopertit ca el a mai fost dat de pe masina si nu de actualul proprietar, ci de cel care i-a vandut masina. Filtrul de particule prezentare urme de sudura, iar cand l-am taiat pentru a elimina ceramica colmatat, am constatat ca s-a incercat o curatare a lui.
In imaginile de mai jos va prezint toata etapele prin care a trecut acest model Ford C-MAX 1.6tdci pentru anularea si eliminarea filtrului de particule.