In imaginile ce urmeaza va prezentam un model Volkswagen Passat 2.0TDi 140cp din 2007 cu avarie pe motor din cauza filtrului de particule infundat. Inainte de a lua decizia anularii si eliminarii filtrului de particule, proprietarul a incercat o curatare chimica la un service din Fundeni (MeteorServ) iar rezultatul se regaseste un pic mai jos. Operatiune inutila in acest caz si bani pierduti fara un rezultat notabil. Ba mai mult, filtrul de particule a fost distrus complet prin topirea lui in contact cu substantele de curatare.
Nu este prima data cand ajunge la noi o masina cu filtrul de particule topit dupa o incercare de curatare chimica sau prin proces de “coacere”. In proportie de 80-90% din cazurile problemele legate de regenerari dese, limitari de putere si becuri aprinse in bord au reaparut la scurt timp dupa aceste operatiuni. Ramane de retinut ca niciun filtru de particule nu va ajunge nou dupa nicio incercare de resucitare (curatare) a lui. Pe langa incarcarea cu cenusa (soot), fagurele ceramic se degradeaza in timp si nu mai asigura temperaturile optime pentru procesul de regenerare.