Un alt model VW Crater 2.5tdi cu injecție Bosch edc16+ ne-a trecut pragul cu probleme legate de filtrul de particule. Proprietarul a cumpărat mașina sh si nu cunoste întreg istoricul acesteia. Problemele au apărut încă de la început și in principal acestea au fost legate de filtrul de particule cu aprinderea martorilor avarie motor, filtru particule și spirala bujii. Înainte sa ajungă la service-îl nostru ca mașina, a primit recomandări sa schimbe sonda lamda. In final, aceasta s-a dovedit a fi buna și nu necesita înlocuire. Pe tester am întâlnit o eroare chiar de la aceasta sonda, dar normala având in vedere ca mufa acesteia era tăiată de către proprietar atunci când a încercat sa o schimbe. A doua eroare era chiar legata de filtru de particule înfundat.
Ambele erori au fost remediate. Prima prin restaurarea cablajului, iar cea dea prin modificarea software-ului din ecu cu dezactivarea management-ului pentru regenerarea filtrului de particule (dpf off) și eliminare fagurelui de ceramica colmatat.
Din aceste imagini se observa ca filtrul de particule nu mai avea nici o șansa sa fie regenerat corect. Era deja spart și o parte din bucățile desprinse puteau afecta sondele de temperatura și oxigen. Încercările de regenerare se făceau la interval mic și aveau ca efect diluția uleiului ce duce duceau automat la uzura mare a motorului, uzura turbosuflantei, injectoare și valva egr.