Fiat Doblo 1.3 mjet 85cp ajuns la noi in service pe platforma. Motorul nu mai porneste, in bord becul filtrului de particule este aprins si apare mesajul de Antipollution filter clogged. Cu o saptamana inainte aceasta masina a ajuns in service pentru diagnoza si alte lucrari de mecanica usoara. Atunci filtrul de particule avea regenerari foarte dese si consumul de carburant era crescut, iar recomandarea mea a fost pentru eliminarea filtrului de particule inainte sa apara si alte probleme.
Masina apartine unei societati comerciale si decizia managementului a fost de amanare a interventie. Intotdeaune deciziile se iau pur economice, fara a tine cont de problemele filtrului de particule colmatat ce poate duce ulterior la cheltuieli mult mai mari de reparatie.
Cum spuneam, acest Fiat Doblo 1.3mjet a ajuns in service pe platforma cu urmatoarele probleme:
[dt_list style=”1″ bullet_position=”middle” dividers=”hide”][dt_list_item image=””]motorul nu mai porneste[/dt_list_item][dt_list_item image=””]nivelul de ulei crescut mult peste limita maxima[/dt_list_item][dt_list_item image=””]mesaj de eroare in bord si martor filtrul de particule aprins[/dt_list_item][dt_list_item image=””]sensor de temperatura defect[/dt_list_item][dt_list_item image=””]record flexibil evacuarea rupt[/dt_list_item][/dt_list]
Prima etapa cuprinde diagnoza, resetarea intervalului de service pentru ulei si anularea software a filtru de particule din calculatorul de injectie Marelli. Programarea ecu se face direct prin portul de diagnoza, dar aceasta varianta are un neajuns. Intreaga operatiune citire/programare dureaza aproape 3 ore. Cine nu lasa masina in service va trebuie sa se inarmeze cu rabdare pentru ca lucrarea poate fi finalizata cam in 4 ore.
A doua etapa este legata de eliminarea filtrului de particule de pe masina. Pentru ca nivelul de ulei a fost depasit cu mult peste nivelul maxim si degradarea lui a depasit valorile normale, schimbul de filtru si ulei a fost obligatoriu.
In final, masina a plecat de la noi cu filtru de particule anulat si fara nicio eroare in bord. Eroarea sensorului de temperatura a fost remediata provizoriu pana ce proprietarul va cumpara unul nou.
Mai jos aveti un set de imagini cu lucrarea de eliminara a filtrului de particule la Fiat Doblo 1.3mjet 85cp: