Din cauza interfetelor de tuning clonate in china ce pot fi procurate usor de pe internet toata lumea s-a apucat de tuning. Un lucru bun pentru noi pentru ca ne dau de lucru saptamanal, dar rau pentru proprietarii de masini care sunt asaltati de oferte de tuning la pret mic si de proasta calitate. Vineri am avut o programare facuta pe un model Ford Focus 1.6TDCi 109cp din Tulcea. Proprietarul a cumparat masina sh de la samsari si pana sa ajunga cu ea acasa, bord s-a facut pom de craciun. Nimic suprinzator pentru noi, toate masinile aduse de afara sunt manarite inainte sa ajunga la cumparatorul de buna credinta.
Problemele la masina au aparut dupa ce acesta a incercat in plan local sa rezolve cauza becurilor aprinse in bord. A apelat la un “tuner local” pentru anularea filtrului de particule colmatat (principala cauza a becurilor aprinse in bord) si pentru o crestere de putere. Dupa aceasta interventie, masina a primit un cod de eroare permanent P1187 – Variant Selection (Incorrect calibration programmed), din cauza folosirii unei interfete de tuning de proasta calitate. Cu dtc P1187 masina ramane in avarie, limiteaza turatia motor la 3000rpm si valorile de putere.
Fara sa comunice proprietarului de aceasta problema nou aparuta, a incercat sa mascheze eroare prin stergerea ei cat si a altor coduri de eroare din tabela de diagnostic. Masina cand a ajuns la noi in avarie cu limitare de putere si avea o parte din dtc-uri anulate, plus egr off si dpf off. Pe tester nu aparea niciun cod de eroare. Cum proprietarul nu stia ca in software egr-ul este anulat, l-a schimbat cu o valva noua crezand ca problema lipsei de putere provine de la aceasta.
Pentru rezolvarea problemelor la aceasta masina a fost nevoie de reprogramare ecu cu ajutorul unui tester Ford. S-a facut un update total la calculatorul motor si o noua reprogramare de chei. Ulterior, dupa aceasta interventie am rescris ecu cu ajutorul interfetei NewTrasdata pentru dezactivarea dpf si cresterea de putere pe care proprietarul a dorit sa o pastreze.
In concluzie, dupa o lucrare de anulare dpf ieftina s-a ajuns sa se plateasca sume mult mai mari de bani decat daca ar fi apelat din start la un tuner cu experienta ce foloseste aparatura si software cu licenta. Nu intotdeauna ofertele cu pret redus pentru operatiunii de anulare dpf sau chiptuning sunt si solutia financiara cea mai buna. Sa nu mai vorbim de timpul pierdut si nervii pe care ii acumuleaza fiecare dupa astfel de lucrari nereusite.