Dupa mai multe vizite facute la reprezentanta, proprietara acestui model Mazda 6 2.0d 140cp a decis sa ne faca o vizita pentru rezolvarea unei probleme legate de filtrul de particule. Masina a venit la noi in service cu avarie pe motor si limitare de putere. La diagnoza am intalnit 4 coduri de eroare: P2458, P0030, P0133 si P0132.
Primul cod de eroare P2458 Diesel particulate filter regeneration duration si este legat de filtru de particule.
PCM calculeaza cantitatea de cenusa acumulata in filtrul de particule pe baza semnalului senzorului de presiune a gazelor de eșapament. In cazul in care PCM calculează ca cantitatea acumulata de funingine este mai mare de 8 g / l, determina durata de regenerare filtru de particule diesel.
Aparitia acestui cod de eroare este legata de 3 posibile cauze:
[dt_list_item image=””]Sensor de presiune defect sau conducte infundate[/dt_list_item]
[dt_list_item image=””]Filtru de particule infundat sau distrus[/dt_list_item]
[dt_list_item image=””]Defectiun PCM[/dt_list_item]
[dt_gap height=”10″ /]
Celelalte coduri de eroare se refera la sensorul lambda si nu sunt permanente, semn ca sensorul nu este ars.
[dt_gap height=”10″ /]
Dupa mai multe teste, resetari de sensori si stergerea erorilor, la 3-4 minute motorul intra iar in avarie si nu mai poate face regenerare. In final s-a decis eliminarea filtrului de particule. Masina are un traseu zilnic in traficul urban pe distante scurte si foarte rar se iese cu ea in afara orasului.
Durata de lucru la Mazda 6 2.0d este de aproximativ 3 ore.