Inca un model Ford Focus 1.6TDCi 109cp pe masa de lucru pentru eliminarea filtrului de particule. Am primit mesaj pe pagina noastra de facebook si la nici o ora dupa conversatia online, masina a ajuns in service pentru diagnoza filtrului de particule. Proprietarul stia ca are probleme cu dpf-ul din cauza modului de aditiv si a numarului de km necunoscut. A dorit anularea filtrului de particule.
Cele doua coduri intalnite pe tester au fost P2409 care se refera (switch) la capacul rezervorului de motorina si cel de-al doilea P1928 care este legat de pompa de aditiv. Cu cele doua coduri de eroare, pe display-ul central din bord apare mesajul Engine Malfunction.
In cazul acestui model Ford Focus, eliminarea filtrului de particule din ecu include si dezactivarea modulului de aditiv. O data dezactivat din calculatorul de injectie, modulul de aditiv poate fi deconectat complet. Daca aveti probleme cu modulul sau pompa de aditiva (in cazul de fata), nu trebuie sa mai achizitionati aceste piese dupa anulare dpf.
Operatiunea completa de anulare dpf trece prin cele doua etape: software si mecanica. Timpul pe care il alocam unei astfel de proceduri este de aproximativ 2-3 ore.