Astazi am avut in lucru pentru anularea filtrului de particule doua modele Ford Focus 1.6TDCi 109cp. Modelul din 2008 prezentat mai jos a venit la noi din provincie pentru eliminarea dpf-ului. In bord pe display-ul central aparea un mesaj cu “Engine Malfunction” si un triunghi cu semnul exclamarii, insa becul de avarie motor nu era aprins.
La diagnoza am descoperit 3 coduri de eroare (P2458, P2459 si P0428), toate legate de filtrul de particule. Ultima regenerare s-a efectuat la aproximativ 40km, asta inseamna ca dpf-ul a incercat o regenerare in drumul parcurs de masina spre noi.
Pe testul facut consolei din bord am descoperit ca martorul avarie motor lipseste, semn ca cel care a vandut masina a avut probleme, probabil cu dpf-ul, si a incercat sa mascheze acest defect prin eliminarea led-ului avarie motor. Deci mare atentie atunci cand cumparati o masina second-hand sa verificati daca toti martorii din bord functioneaza.
Dezactivarea filtrului de particule din ecu se face direct prin portul obd cu ajutorul consolei Genius. Modificarea software pentru anularea dpf-ului se face manual si nu anuleaza decat functiile filtrului de particule si senzorii acestuia. Deci, mare atentie unde si la cine ajungeti cu masina pentru dezactivarea dpf-ului din ecu. Un filtru dpf anulat gresit sau incorect poate duce la defectiuni majore ale motorului.
Modificarea din calculator pentru dezactivarea dpf-ului, anuleaza complet erorile filtrului de particule.