E bine sau nu sa eliminam filtrul de particule?

N-am inteles pana acum de ce majoritatea posesorilor de masini cu motorizari diesel, tin atat de mult sa pastreze functional un filtrul de particule colmatat. Nu ma refer la categoria celor care pot cumpara un filtru de particule OEM nou, ci la cei care nu-si pot permite sa cheltuie o suma atat de mare pentru inlocuirea lui. Astfel, ei cauta tot felul de alte metode de prelungirea a duratei de viata pentru dpf, fara sa tina cont si efectele pe care le are in timp asupra motorului. Intai se incearca curatarea prin multiple regenerari fortate comandate de tester sau iesiri pe drumuri nationale/autostrazi pentru regenerari la turatii mari. Alte solutii intalnite sunt cele de curatare prin diverse procedee: cu jet de apa, chimica sau in cuptor de aer cald. Unii mecanici vin cu propuneri si mai indraznete, gaurirea sau eliminarea partiala a filtrului de particule. Din toate aceaste variante intalnite de noi, n-am vazut niciuna care sa aiba un rezultat bun pentru functionarea corecta a motorului.

Anulare fap Citroen C5 - 17Filtrul de particule colmatat este un „cancer” pentru motor. Daca nu este tratat la timp ajunge la metastaze, cu urmari grave in bugetul de intretinere al masinii. De cele mai multe ori, costurile pentru curatarea filtrului si inlocuirea pieselor afectate de colmatarea acestuia, insumate pot depasii achizitia unuia dpf nou OEM.

Eliminarea filtrului de particule este o alternativa mult mai buna decat aceste teste pe care le faceti la masina. Poate fi o alternativa si pentru cineva care are probleme cu masina din cauza filtrului de particule, dar care nu-l poate inlocuit imediat. Il poate reactiva atunci cand gaseste solutie pentru inlocuirea lui. Noi oferim ambele variante, atat inlocuirea piesei defecte cu una noua, cat si varianta de eliminarea provizorie sau permanenta.

Mereu am intalnit aceasta expresie „daca masina a venit cu filtru de particule din fabrica, eliminarea lui ar putea afecta mersul motorului„. Partial corect, daca dupa eliminarea lui fizica nu se intervine imediat in software. Functionarea motorului poate fi perturbata daca dupa eliminarea fizica, calculatorul de injectie nu este resoftat pentru dezactivarea managementului de regenerare. Fara anulare dpf software se vor aprinde martorii de avarie motor sau filtru particule in bord, din cauza postinjectiei uleiul se va contamina cu motorina si isi pierde proprietatiile de ungere, motorul va incepe sa scoata fum si incepe sa piarda din putere (limp mode). O alta intrebare intalnita des: ce se intampla cu noxele daca eliminam dpf-ul?  Eliminarea fizica a fagurelui de ceramica nu afecteaza si componenta ce asigura nivelul scazut de noxe numita catalizator. Filtrulde particule este un sistem mecanic specific motoarelor turbo diesel ce colecteaza in mod continuu particule de carbon din gazele de esapament in structura filtrului de particule si le arde in timpul procesului de regenerare. Deci, rolul sau este de a colecta funingine pe care o arde in regenerare. Cand dpf-ul se infunda nu mai poate asigura procesul de ardere, iar din cauza presiunilor foarte mari din interior incepe sa elimine funingine (se sparg furtunasele senzorului de presiune diferentiala, pe langa fagurele de ceramica etc). Deci, in final devine un sistem poluant.

Majoritatea masinilor care au fost supuse interventiei de anulare dpf sunt catalogate Euro 3 si Euro 4. Ceea ce inseamna ca eliminarea filtrului de particule nu va afecta testele inspectiei tehnice la aceste modele. Nivelul de noxe este dat in primul rand de catalizator, dar si de starea tehnica a motorului. Daca motorul nu functioneaza in parametri normali si prezinta defecte ale sistemului de injectie sau inductie, atunci nu poate trece testul inspectiei tehnice chiar daca filtrul de particule ar fi functional. Catalogarea unui motor dupa o anumita norma de poluare nu se face doar prin prezenta filtrului de particule. Tot sistemul ca intreg (injectie, management software, ecu, catalizator, greutate, forma caroserie etc) participa la incadrarea masinii dupa o anumita norma de poluare.

Puteti lasa un comentariu, sugestie sau intrebare la acest articol prin formularul de mai jos.

4 comentarii la „E bine sau nu sa eliminam filtrul de particule?”

  1. Va rog sa îmi comunicați un preț ptr o anulare fizica și din soft ptr. un DPF la Mitsubishi ASX 1.8 Diesel 150 CP din 2012.
    Anularea din soft se face prin port sau trebuie demontat?
    Întâmpin următoarea problema.
    Am cumpărat mașina din Franța în nov.2015 fără istoric deoarece fusese mașina de firma la Electrica și își făceau service-ul singuri.
    De atunci la aproximativ 3000-5000 km îmi apare Check Engine Oil Level și nivelul de ulei pe joja este peste maxim admis la semnul de avarie. Când ajung în reprezentanta îmi spun ca e de la DPF o pun pe calculator și sting eroarea, îmi fac ei o regenerare apoi îmi schimba și uleiul deoarece spun ca e posibil sa aibă și motorina în el. Toată distracția ma costa un jur de 500 RON. Am ajuns pana acum de 3 ori în service la Țiriac Auto ei fiind singurii care au dotarea și c
    cunoștințele necesare.

    • Buna ziua,

      Va trimit oferta completa direct pe adresa dvs. de mail. In mod normal, injectia Denso de la Mitsubishi poate fi reprogramata direct prin portul OBD cu ajutorul consolei NewGenius, dar exista anumite serii software care necesita programare in boot mode. Toate problemele enumerate (dilutie ulei si check engine aprins) vor dispare dupa anularea filtrului de particule la Mitsubishi ASX 1.8DID. Durata de lucru pentru anularea si eliminarea completa a filtrului de particule este estimata la aproximativ 3-4 ore. Pentru programari va rugam sa ne contactati telefonic.

      Va multumim!

  2. Buna ziua. As dori si eu o oferta pret pentru anulare DPF la o Skoda Octavia 2 Facelift, motor 1.6 CAYC.
    Multumesc anticipat

Comentariile sunt închise.