Dezactivare DPF Ford. ASA NU!

DSC02862

Am sa va prezint un caz de anulare dpf care merita un pic de atentie din partea celor care vor sa-si dezactiveze filtrul de particule. Aceasta masina, Ford C-MAX 1.6TDCi 109CP, a ajuns la mine dupa multe telefoane insistente ale proprietarului de a-l ajuta cu rezolvarea unei probleme aparute dupa eliminarea filtrului de particule. Prima incercare de anulare DPF a fost realizata la un aterlier din Ploiesti. Imediat dupa ce masina a plecat de la acest atelier, problemele au inceput sa apara: mai multi martori avarie motor, esp, directie asistata se aprind in bord, ceasurile nu mai functioneaza normal si motorul ramane la relanti fara niciun raspuns la apasarea pedalei de acceleratie.  Per total, masina a venit cu problema si a plecat cu altele mai grave.
DSC02860 DSC02861
Dupa cum se vede in imaginile de mai jos, pentru dezactivarea dpf-ului calculatorul a fost demontat de pe masina si s-a incercat modificarea software-ului in modul BDM, chiar daca acest model poate fi rescris prin mufa OBD. Prima greseala de amator, dezlipirea calculatorului s-a facut printr-o zona necorespunzatoare si inevitabilul s-a produs: cu surubelnita au reusit sa „zboare” cateva rezistente si un integrat (VEZI POZA CU SAGETILE ROSII). Nu cunosc provenienta aparatului cu care s-a facut citirea/scrierea informatiilor din ecu, dar acestea sunt incomplete. Insa am o banuiala, ca aparatura cu care au lucrat este de provenienta china (clone ieftine).
DSC02865
DSC02866
Inainte sa ajunga la noi aceasta masina, a mai vizitat un service in Buzau pentru o incercare de a remedia ce au stricat primii. Masina a ajuns la ei pe platforma. Concluzia acestora: cumpararea unui calculator nou si rescrierea acestuia cu informatiile vechi. In total, un cost de 300 euro (manopera) si 200 euro ECU Bosch cumparat de la dezmembrari. Rezultatul: o masina care functiona corect pentru o perioada scurta de timp  (100-150km), dupa care se oprea si nu mai pornea decat dupa cateva ore de stationare. Evident s-a tras concluzia ca masina are probleme cu instrumentele de bord (ceasurile) si trebuiesc inlocuite. 🙂
DSC02867

Intr-un final, dupa mai multe telefoane primite de la proprietar am cerut sa-mi aduca masina la Bucuresti pentru o diagnoza si sa incercam rezolvarea problemelor aparute.  Masina a ajuns vineri la noi, dupa un episod in care a ramas blocata pe autostrada dupa ce s-a oprit motorul si nu mai pornea.  Dupa multe teste facute pe ambele calculatoare, concluzia mea a fost ca softul original a fost alterat si va trebui inlocuit cu un altul fara probleme si cu functia DPF anulata corect. Ieri, masina a primit un nou software scris prin portul BDM cu Trasdata (atentie: original si cu licenta), iar motorul a pornit fara sa mai semnalizeze erori in bord sau probleme de comunicare cu bordul.

In concluzie,  mare atentie pe mana cui lasati masina. Chiar daca uneori costurile pentru dezactivarea unui filtru de particule par mai mici la inceput fata de noi sau alti colegi, in final sa nu vi se intample la fel cum a patit proprietarul acestui Ford C-MAX.

6 comentarii la „Dezactivare DPF Ford. ASA NU!”

  1. Salut ,eu am fost nefericitul om cu C-max-ul ,dupa ce am plimbat masina la Ploiesti la un amator la care am pierdut 200 de euro pentru a face anulare filtru de particule ,a inceput calvarul remorcarilor si a pomului de craciun din bord . Am incercat sa o remediez in Buzau la altcineva la care a trebuit sa dau 300 de euro si problema nu s-a rezolvat . Sincer personal nici acum nu imi vine sa cred ca o sa functioneze de aceea sufa si patura nu am sa le scot prea curand din portbagaj. Concluzie aveti grija pe ce maini dati masina ,eu dupa aventura asta am scos in jur de 1000 de euro adunati pentru a rezolva ce s-a rezolvat aici cu 200 .
    Recomand acest service pentru preocuparea acordata .

    • Iti multumesc Victor pentru feedback si imi pare rau pentru suma pe care ai reusit sa o cheltui cu o simpla anulare de filtru particule.

  2. Salut Victor!

    Astaseara am påtit fix aceeasi problema! Am exact C max! Pe benzina!! Se aprind tot aceeasi 3 martori (ulei, motor, baterie)! Problema e ca uneori nu mai porneste, iar dupå vreo 3-4 incercari, porneste!! Sa mai merg cu ea asa, sau maine direct la service? Am cumpårat fordul la 63.200 km si eu o am de 3 sapt! Asa ca ,,,,mare noroc!!!

    • Posibil sa existe o problema generala legata de ceasuri sau martori bord la modelul Ford C-MAX, dar nu si in cazul pe cazul masinii lui Victor. La el situatia a fost diferita si problemele aparute au fost generate de incompetenta celor care au incercat sa ii anuleze filtrul de particule.

  3. Cat costa operatiunea py un focu 2008 1.6 109cp si vreau sa stiu cati cp mai are dupa ? 0741217709

    • Buna dimineata,

      Operatiunea completa de anulare dpf la Ford Focus 1.6TDCi 109CP va costa 1250 lei. Pentru masuratori de putere va trebui sa apelati la un banc dyno.

Comentariile sunt închise.