Cum te pacaleste reprezentanta Skoda…

Saptamana trecuta am avut in lucru foarte multe masini cu cresteri de putere si anulari dpf, asa ca multe dintre pozele pe care „le-am tras” inca nu au aparut pe blog. Mi-a atras atentia una dintre masinile la care am lucrat. Si anume, un model Skoda Octavia RS 2.0TDi 170cp din 2008 care a venit cu martor filtru de particule aprins in bord, dar fara check engine sau cod de eroare pe tester. Suspect pentru o masina cumparata din Romania de noua direct de la dealer cu unic proprietar, ce nu a facut nicio intervenit in software-ul din ecu si cu toate reviziile facute la dealerul Skoda.

Anulare dpf Skoda Octavia vRS - 11

Ba mai mult, ultima revizie pe care a avut-o la masina a fost tot la reprezentanta Skoda unde proprietarului i s-a comunicat ca are filtrul de particule infundat. Pe tester nu am intalnit niciun cod de eroare, chiar daca martorul dpf este aprins in bord. In schimb, valorile pe care le afiseaza la starea de incarcare a dpf-ului, numarul de km parcursi de la regenerare si timpul scurs de la ultima regenerare sunt suspect de mari. Culmea este ca aceste valori coincid cu numarul de km parcursi de la ultima vizita in reprezentanta Skoda.

Anulare dpf Skoda Octavia vRS - 12

Ce se intampla mai exact, nu avem de unde sa stim. Dar cert este ca Skoda Octavia RS a plecat din reprezentanta cu o interventie in software pentru anulare filtrului de particule. Cineva „s-a jucat” pe masina fara sa ii comunice proprietarului ca a fost anulat dpf-ul. Este stupid si in acelasi timp arata un grad foarte mare de inconstienta din partea persoanei care a intervenit in software din ecu. Filtrul de particule nu s-a mai regenerat de aproximativ 7021km si masina a inceput sa piarda treptat putere, o data cu colmatarea filtrului de particule.

Este si normal, daca managementul de regenerare a filtrului de particule este anulat, dpf-ul acumuleaza cenusa la refuz. Intre motor si filtrul de particule apar presiunii enorme ce vor duce la distrugerea turbosuflantei sau chiar a motorului.

Nu inteleg scenariul si nu as vrea sa acuz pe nimeni. Dar ramane de stabilit care ar fi motivele pentru care s-a interventit in software la reprezentanta Skoda. Ori cineva a vrut sa profite de pe urma proprietarului si sa blocheze intentionat filtrul de particule, ori a fost inconstient cand s-a gandit ca va rezolva problema masina prin anulare software a dpf-ului fara eliminarea lui.

In mod clar masina a avut de suferit dupa aceasta interventie si proprietarul dezamagit de prestatia unui dealer sau angajat Skoda.