Cum sa distrugeti masina rapid si ieftin…..

Mai jos va prezentam un filtru de particule supus unui asa zis proces de curatare, spalat sau cum se mai spune, pentru o suma de bani destul de mare. La cateva zile de utilizare a masinii, motorul a intrat in limp mode la fel ca inainte de curatare. Masina a sosit la sediul nostru din Popesti Leordeni cu martor avarie motor aprins in bord si limitare de putere. La diagnoza am descoperit o valoarea a presiunii diferentiale extrem de mare in dpf, anormala pentru un filtrul de particule ce tocmai a trecut printr-un proces de curatare. S-a luat decizia demontarii si eliminarii filtrului de particule. In imaginea de mai jos se poate observa un fagure de ceramica umed ce nu mai poate intretine nici macar un proces de regenerare. In plus, funinginea si cenusa din dpf in contact cu lichidele (apa sau solutii de curatare) se „cimenteaza”, ducand astfel la blocarea completa a evacuarii.

In acest moment, calculatorul masinii nu mai stie ce sa faca. Din cauza valorii de presiune diferentiala foarte mare in dpf, ecu comanda regenerari dese si de durata care vor afecta ireversibil motorul si componentele sale. Nivelul de ulei din baie va creste foarte mult prin contaminare cu motorina si pierde proprietatea de lubrifiere. Uzura si temperatura in motor este foarte mare, iar riscul de a fi distrus este foarte mare.

Aceste metode ieftine de curatare DPF aplicate „fara cap” duc la defecte majore ale motorului