Cum se poate distruge motorul ieftin și rapid?

Mai jos vă prezentăm imaginea filtrului de particule supus unui așa zis proces de curățare, spălat sau cum se mai spune, pentru o sumă de bani deloc neglijabilă pentru bugetul unei familii.

După această intervenție de spălare a DPF, la câteva zile de utilizare a mașinii motorul a intrat in limp mode la fel ca inainte de procesul de recondiționare. Masina a sosit la sediul nostru cu martor avarie motor aprins în bord și limitare de putere. Pe tester valorile de presiune diferențială apăreau ca fiind extrem de mari în filtrul de particule, lucru anormal pentru un filtrul de particule ce tocmai a trecut printr-un proces de curățare.

Din păcate, așa cum se vede în poza afișată mai jos, filtrul de particule nu mai poate fii recuperat. Se poate observa un fagure de ceramica umed ce nu mai poate intretine nici macar un proces de regenerare. In plus, funinginea si cenusa din dpf in contact cu lichidele (apa sau solutii de curatare) se “cimenteaza”, rezultând astfel blocarea completa a evacuarii.

In acest moment, calculatorul masinii nu mai stie ce sa faca. Din cauza valorii de presiune diferentiala foarte mare in dpf, ecu comanda regenerari dese si de durata care vor afecta ireversibil motorul si componentele sale. Nivelul de ulei din baie va creste foarte mult prin contaminare cu motorina si pierde proprietatea de lubrifiere. Uzura si temperatura in motor este foarte mare, iar riscul de a fi distrus este foarte mare.

Aceste metode ieftine de curatare DPF aplicate “fara cap” duc la defecte majore ale motorului în timp sau chiar imediat.