Va prezentam o noua lucrare de crestere a puterii motor la un model Ford Focus 1.6TDCi 109CP Euro 5 din 2010 prin optimizarea parametrilor software din ecu. In mod normal, Ford Focus 2 1.6TDCi se resofteaza direct prin portul de diagnoza OBD cu ajutorul consolei NewGenius, dar la versiunile Euro 5 calculatorul de injectie Bosch EDC16C34 se poate reprograma doar pe masa cu ajutorul interfetei Trasdata prin portul bdm.
Aceasta operatiune nu este la indemana oricui, daca nu are aparatura corespunzatoare acestei interventii. Pentru noi este o simpla reprogramare de ecu in bdm. Folosim aparatura profesionala de tuning: interfata Trasdata si sistemul de dime pentru conexiunile sigure pe ecu.
Valorile de putere si cuplu inainte si dupa chiptuning la motorul 1.6TDCi 109CP :
PRE-TUNING | POST-TUNING | |||
---|---|---|---|---|
Putere: | 80kW / 109CP la 4000 rpm | Putere: | 98kW / 134CP la 3900 rpm | |
Cuplu: | 240Nm la 1750 rpm | Cuplu: | 290Nm la 1900 rpm | |
Viteza max: | 188 km/h | Viteza max: | 195 km/h |
Afla mai multe de pe site-ul nostru: http://www.obdtuning.ro/ro/chiptuning/ford-focus
Ce se poate obtine la motorul 1.6TDCi dupa resoftare si trebuie retinut:
- exista imbunatatiri moderate in comportamentul motor pe plaja de turatii joase ( 1100 – 1650 rpm )
- cresteri semnnificative de putere si cuplu pe plaja de turatie 1800 – 4200 rpm
- raspuns imbunatatit al motorului la acceleratie
- consumul de carburant poate scade cu 0.3-0.8l/100km in functie de regimul de mers
- se mareste plaja de cuplu maxim
- se reduce intarzierea (lag) turbocompresorului