Clientul de ieri cu Ford Focus 1.6TDCi 109cp era din Sibiu si era in trecere prin Capitala. Din pacate, masina lui a intrat in avarie pe autostrada A1 chiar inainte sa ajunga la Bucuresti. M-a sunat chiar inainte de pranz si mi-a cerut o programare urgenta pentru masina sa. Chiar daca aveam deja doua masini in lucru, una din ele am decalat-o pentru ca mai avea si alte lucrari de facut in service, iar Ford-ul prezenta o urgenta pentru ca deja era in avarie din cauza filtrului de particule, cu limitare de putere si turatie.
Martorul avarie motor este deja aprins in bord si pe display-ul central apare mesajul Engine malftunction. Pe tester am gasit deja cunoscutele coduri de eroare pentru filtrul de particule infundat P242F si P2458.
Foto: martor avarie motor – engine malfunction
Foto: coduri eroare Ford P2458 si P242F
Valoarea presiunii diferentiale ajunge la o 21-22kPa dupa o regenerare facuta in urma cu 60km si ne indica ca dpf-ul este infundat intr-o proportie foarte mare. Foto: presiune diferentiala mare
Eliminare fizica a filtrului de particule colmatat se realizeaza in acelasi timp cu anularea software. Durata de lucru pentru intreaga operatiune ajunge cam la 3 ore. Calculatorul de injectie se reprogrameaza pentru anularea filtrului de particule direct prin portul de diagnoza. O data cu anularea filtrului de particule, chiar daca la inceput a fost reticent, clientul mi-a cerut sa ii fac la motorul 1.6TDCi si o remapare pentru crestere valorilor de putere de la 109CP la aproximativ 132CP si cuplu de la 240Nm la 290Nm. Valorile dupa chiptuning la Ford Focus 1.6tdci 109cp se regasesc in tabelul de mai jos:
PRE-TUNING | POST-TUNING | |||
---|---|---|---|---|
Putere: | 80kW / 109CP la 4000 rpm | Putere: | 96kW / 131CP la 4100 rpm | |
Cuplu: | 240Nm la 1750 rpm | Cuplu: | 290Nm la 1900 rpm | |
Viteza max: | 188 km/h | Viteza max: | 195 km/h |
Foto: remapare prin portul de diagnoza cu ajutorul consolei NewGenius
Foto: filtru de particule Ford Focus infundat
Foto: ceramica filtru de particule Ford Focus
Foto: sudura in argon dupa eliminare dpf