Un model Peugeot 308 1.6 eHDi 112cp din 2011 venit de la Buzau la recomandarea unui alt client pentru o modificare de putere si anularea filtrului de particule. Masina nu avea probleme grave cu filtrul de particule, insa clientul a sesizat un mers neregulat al motorului atunci cand era fortat. Inainte sa ajunga la noi, masina a facuta o vizita la service-ul Peugeot din Buzau unde s-au sters cateva coduri de eroare si s-a incercat o regenerare a filtrului de particule, fara insa a remedia problemele sesizate de client.
Eu la diagnoza am descoperit cele doua coduri de eroare: P1490 – Regeneration not completed – regeneration request too frequent si P0263 care imi indica ca ar fi o problema pe injectie pe cilindrul 1. Clientul mi-a spus ca eroare asemanatoare a avut pe toti cilindrii, ceea ce ma duce cu gandul la o problema legata de presiunea in rampa si masina ar trebui tinuta sub observatie. Eroare nu apare tot timpul. Din pacate acest lucru afecteaza modul de regenerare al filtrului de particule.
Am discutat de aceasta problema, iar decizia clientului a fost sa eliminam complet filtrul de particule chiar daca valorile indicau ca acesta inca nu este colmatat. Pe langa aceasta operatiune, la aceasta masina s-a aplicat si crestere de putere de la 112cp la 134cp.
Citirea calculatorului de injectie SID 807 la motorul de 1.6 eHDI 112cp pentru anularea filtrului de particule si modificarea de putere se poate realiza numai in boot mode cu ajutorul interfetei NewTrasdata. Insa reprogramarea lui se poate face si prin portul de diagnoza. Pentru ca acest model nu se afla in baza noastra de date cu file originale certificate, am ales sa citim/scriem ecu in boot mode.
Dupa cum v-am spus si la inceput, filtrul de particule nu era plin cu cenusa (partea caramizie) insa nu mai putea duce pana la capat regenerarile.
Valorile pe care le putem obtine dupa chiptuning pe motorul 1.6 eHDi 112cp sunt afisate in tabelul de mai jos:
PRE-TUNING | POST-TUNING | |||
---|---|---|---|---|
Putere: | 82kW / 112CP la 3600 rpm | Putere: | 99kW / 125CP la 3800 rpm | |
Cuplu: | 285Nm la 1500 rpm | Cuplu: | 350Nm la 1700rpm | |
Viteza max: | 190 km/h | Viteza max: | 200 km/h |