Nu stiu daca v-am mai povestit, dar pe langa anularea filtrului de particule, la masinile japoneze se pot obtine si cresteri de putere. Acest Nissan Navara mi-a fost adus special pentru modificarea peformantei motorului de 2.5dCi 174cp. Proprietarul foloseste aceasta masina de teren pentru ajunge la o casa de vacanta situata intr-o zona montana, greu accesibila masinilor normale.
Cu anvelope normale, drumul neasfaltat si in panta nu poate fi parcurs. Pentru a putea urca cu masina si-a achizitionat un set de gume speciale de noroi cu crampoane foarte mari, dar mult mai grele decat cele all season cu care vin in echiparea standard. Cu gume mai mari si greutatea suplimentara data de roti si bagaje, puterea motorul de 2.5dCi a devenit insuficienta atat onroad cat si offroad.
Din aceasta cauza, clientul a apelat la noi pentru cresterea puterii motorului din chiptuning. La motorul 2.5dCi 174cp injectia este Denso si pentru a ridica puterea, ecu trebuie programat in boot mode cu NewTrasdata. Demontarea lui este un pic dificila la acest model, masina este destul de inalta si locatie calculatorului este greu accesibila. Totusi am avut parte de un echipament special pentru masini de teren, o scarita care permite o pozitie mai buna de lucru si un mecanic priceput.
Durata de lucru pentru modificarile de putere ce se aduc la Nissan Navara 2.5dCi 174cp este de aproximativ 3 ore. Valorile de putere si cuplu ce se pot obtine din modificarea software sunt afisate in tabelul de mai jos:
[dt_gap height=”10″ /]
PRE-TUNING | POST-TUNING | ||
---|---|---|---|
Putere: | 128kW / 174CP la 4000 rpm | Putere: | 145kW / 197CP la 3900 rpm |
Cuplu: | 403Nm la 2000 rpm | Cuplu: | 460Nm la 1900 rpm |
Viteza max: | 170 km/h | Viteza max: | 178 km/h |
[dt_gap height=”10″ /]