Chiptuning Ford Focus 1.6TDCi 90CP

Motorul de 1.6TDCi 90cp de pe Ford Focus sedan este de prevenienta PSA (Peugeot-Citroen), vine echipat cu o turbosuflanta mai mica cu geometrie fixa si fara filtru de particule. La motorul de 1.6TDCi 90CP turbosuflanta cu geometrie fixa este capabila sa reziste in timp mult mai bine decat cele cu geometrie variabila, insa nu este la fel de eficienta si asta se vede in performantele motorului stoc. Printr-o simpla remapare, performantele dinamice se apropie de varianta cu 109cp si valorile de putere si cuplu cresc cu aproximativ 25% fata de cele initiale. Motorul devine mai elastic pe toata plaja de turatie, urca mai usor in ture mari, raspunsul este mult imbunatit si asigura reprize de acceleratie in depasiri cu pana la 1-2s mai bune decat varianta fara tuning. Valorile aproximative de putere si cuplu obtinute dupa chiptuning pe motorizarea 1.6TDCi 90CP se gasesc in tabelul de mai jos:

PRE-TUNING POST-TUNING
Putere: 66kW / 90CP la 4000 rpm Putere: 82kW / 113CP la 4100 rpm
Cuplu: 215Nm la 1750 rpm Cuplu: 260Nm la 1900 rpm
Viteza max: 178 km/h Viteza max: 184 km/h

chiptuning_ford_focus_1O modificare de putere daca este realizata corect, nu afecteaza fiabilitatea motorului sau a turbinei. Feedback-ul pozitiv primit in timp de la clientii si numarul mare de motorizari 1.6TDCi modificate, nu fac decat sa confirme ce am spus un pic mai sus.

Remaparea motorului propriu-zisa

La Ford Focus 1.6TDCi 90CP citirea/scrierea mapelor din ecu (calculatorul motor) se realizeaza cu ajutorul consolei Genius direct prin portul obd2. Citirea software-ului din calculatorul motor se face in 15 minute. In tot acest interval de timp masina ramane imobilizata cu contactul pus si de cele mai multe ori apelam la un redresor  conectat la baterie pentru mentinerea unei tensiuni constante a curentului.  chiptuning_ford_focus_2

Pentru optimizarile software am nevoie de circa 30-60 minute in functie de cerintele clientului, iar scrierea mapelor in ecu dureaza cam 9-10 minute. Fiecare masina este modificata individual, plecand de la varianta software originala citita direct de pe masina. Nu fac cresteri de performanta cu software de la alte modele cu puteri mai mari si nu folosesc interfete clonate pentru citirea/scrierea mapelor din ecu.

Daca credeti ca articolul meu nu este complet sau aveti alte intrebari legate de chiptuning sau anulare filtru particule, puteti sa-mi lasati un comentariu aici. Programari se pot face la numerele de telefon afisate pe site.

2 comentarii la „Chiptuning Ford Focus 1.6TDCi 90CP”

  1. Salut
    Pentru un Focus 2 1.6 TDCI, 90CP, din 2006 care ar fi pretul pentru cresterea puterii?
    Astept un raspuns pe mail.

    Multumesc

Comentariile sunt închise.