Motorul pierde din putere si se opreste in drum. Cam asta s-a intamplat astazi cu acest Opel Zafira 1.9cdti 150cp din 2007. Masina cu greu a ajuns in service pentru anularea filtrului de particule. Mi-a fost greu sa fac manevrele de urcare pe elevator pentru ca motorul pur si simplu se oprea din cauza filtrului de particule. Pe tester am descoperit 4 coduri de eroare, dintre care doua apartin filtrului de particule.
Prima etapa in eliminarea dpf este dezactivarea software a managementului implicat in regenerarea filtrului de particule. Injectia Bosch EDC16+ la motorul 1.9cdti ne permite reprogramarea cu ajutorul consolei NewGenius direct prin portul de diagnoza.
A doua etapa a procesului este demontarea evacuarii si eliminarea fizica a fagurelui ceramic colmatat. In mod normal, durata de lucru pentru o astfel de masina este de 2-3 ore daca nu apar probleme neprevazute (suruburi intepenite sau rupte). Astazi nu am avut noroc. Masina a fost achizitionata recent, nu se cunoaste istoricul si fostul proprietar a incercat sa curete filtrul de particule. Service-ul care a lucrat la masina nu a reusit sa domenteze filtrul de particule si astfel a taiat evacuarea, iar la final a sudat totul la loc fara sa ne mai lase posibilitatea sa o demontam in bucati.
Dupa eliminarea fagurelui ceramic infundat, motorul nu se mai opreste in mers. Folosirea masinii cu filtru de particule colmatat complet (dop) pe o perioada indelungata, va duce automat la uzuri mai mari pe motorul sau anumite componente (turbina, valva egr, record flexibil, sensori, ulei etc).