Ce intampla cu masina dupa montarea unui emulator pentru dpf

Saptamana trecuta am fost chemat intr-un service din zona pentru a verifica un Fiat Doblo 1.3 mjet 85cp la care s-a constatat ca lipseste filtrul de particule. Masina a fost adusa la service in avarie, cu lipsa putere motor si limitare de turatii la 3000 rpm. Cei din service mi-au explicat ca masina nu are filtru de particule si au descoperit un dispozitiv montat pe mufele calculatorului de injectie. Era vorba de un emulator pentru lipsa filtrului de particule.

Anulare dpf Fiat Doblo - 80Anulare dpf Fiat Doblo - 79

Deci, compania care detine acest Fiat Doblo a decis ca este mai ieftin sa foloseasca pentru eliminarea filtrului de particule un emulator dpf. Din pacate, aceasta solutia chiar daca pare a avea un cost initial un pic mai mic decat anularea software a filtrului de particule, nu este durabila si poate duce la defectiuni ale turbosuflantei, valvei egr si injectiei. Cu acest dispozitiv, motorul 1.3 mjet 85cp in continuare face regenerare si pacaleste ecu ca filtrul de particule este prezent.

Contorizarile filtrului de particule au loc in continuare, la fel si degradarea uleiului prin contaminare cu motorina din postinjectie. Pe tester am descoperit valorii de 88% incarcare dpf, regenerari la 290km si o degradare a uleiului de 96%.

Ce ne-a intrigat la montarea dispozitivului de pacalire ecu este lipsa de profesionalism. Pur si simplu au fost taiate fire care fac legatura intre ecu si senzori, unele chiar de langa mufa fara a se lasa posibilitatea de revenire la legaturile de fabrica. De exemplu, anularea filtrului de particule din software este perfect reversibila si nu implica decat achizitia unui dpf nou. Resoftare pentru revenirea la setarile initiale (dpf on) este gratuita.

Anulare dpf Fiat Doblo - 83Anulare dpf Fiat Doblo - 81Anulare dpf Fiat Doblo - 82Anulare dpf Fiat Doblo - 84

In final, masina a ajuns la anularea software dpf si remedierea problemelor aparute dupa instalarea emulatorului. Din pacate, regenerarile pe care le-a facut motorul in lipsa dpf-ului au dus la distrugerea turbosuflantei. Chiar daca motorul a iesit din avarie si turatia trece acum de 3000 rpm, turbina nu mai poate face boost si trebuie reconditionata. Daca initial s-a crezut ca alegerea unui emulator pentru dpf este o solutie cu costuri reduse, in final reparatia poate depasi costul de achizitie al unui filtru de particule nou.

Noi mereu am vazut pentru modelul Fiat Doblo 1.3 mjet 85cp, anularea dpf ca singura solutie de remediere a problemei cu regenerarile dese, motorina din baia de ulei sau distrugerea senzorului de temperatura in evacuare.