Ce inseamna sa gauresti filtru de particule…

In imaginile de mai jos avem un dpf ce apartine unui model Ford Focus 1.6TDCi 109CP din 2007. In el am gasit vreo 5 gauri date cu bormasina direct prin carcasa filtrului de particule, gauri ce au ajuns pana in catalizator. E clar ca aceasta operatiune a fost facuta de un mecanic pe principiul „lasa ca merge si asa”, dar care nu s-a gandit la efectele pe termen lung asupra motorului sau altor componente ale acestuia (valva egr, turbina, bujii incadescente, injectoare etc). S-a gandit ca daca scade un pic presiunea acumulata intre dpf si turbina, masina va functiona fara probleme. Nu a fost asa. Masina a venit in avarie, cu martor de motor aprins in bord si erori ce indica si alte defectiuni.

Noi am reusit sa rezolvam problema filtrului de particule colmatat prin anulare si eliminare totala, dar turbina necesita reconditionare si schimbate toate bujiile incandescente. Cele din urma s-au ars in urma regenerarilor foarte dese la care era supus filtrul de particule infundat. Pentru cei care nu stiu, bujiile incadescente la motorul 1.6TDCi 109cp sunt foarte subtiri si daca nu sunt inlocuite la timp prezinta risc de rupere. De cele mai multe ori, mecanicul refuza sa inlocuiasca bujiile la aceasta motorizare din cauza riscului foarte mare de rupere.

In concluzie, amanarea eliminarii filtrului de particule la timp a dus la costuri mai mari de reparatie in cazul acestui Ford Focus 1.6TDCi.

Anulare filtru de particule Ford Focus - 237Anulare filtru de particule Ford Focus - 238Anulare filtru de particule Ford Focus - 239