Daca tot lucram in fiecare zi la anularedpf cu aceste sisteme de filtrare a gazelor de esapament, m-am gandit sa va arat care este diferenta intre un catalizator si un filtru de particule (DPF) si de ce nu trebuie sa eliminam catalizatorul.
Catalizatorul reprezintă sistemul principal de reducere a emisiilor poluante si a fost introdus in industria auto in 1970. Rolul catalizatorului este de a modifica conținutul de substanțe chimice din gazele de evacuare, prin transformarea elementele poluante (HC, CO și NOx), nocive mediului înconjurător, în substanțe sigure, neutre. Transformările chimice din catalizator se realizează cu ajutorul unor metale nobile cu ar fi platina (Pt), paladiu (Pd) sau rodiu (Rh). Acesta este si motivul pentru care costul de achizitie al unui catalizator este destul de ridicat, chiar si uzat. Mare atentie la firmele sau service-urile care vor sa va indeparteze catazalitorul atunci cand se anuleaza filtrul de particule.
Catalizator cu monolit ceramic de la Ford Focus 1.6TDCi
Filtru de particule (DPF)
DPF (Diesel particulate filter ) sau FAP (Anti-particulate filter) este un sistem mecanic specific motoarelor turbo diesel ce colecteaza in mod continuu particulele de carbon din gazele de esapament in structura filtrului si le arde in timpul regenerarii. Rolul filtrului de particule este de a separa particulele solide de gazele de esapament.