Nu vreau sa va supar sau dezamagesc dupa ce ati cumparat o masina sh, dar acesta este numarul de km cel mai aproape de realitate. Cam toate modelele Ford Focus 1.6TDCi 109cp break aduse din afara ca masini sh, au in bord valori cuprinse intre 135.000-160.000km. In realitate, kilometrajul pot depasi lejer valorea de 300.000km. Asta nu inseamna ca masina este praf, dar trebuie sa aveti in vedere ca intretinerea unui motor de 300.000km este mai scumpa decat la unul de 100.000km.
Dpf-ul este una din piesele ce ar necesita inlocuire la fiecare 120.000km la un model Ford Focus 1.6TDCi 109CP. Cand pe bord vezi peste 300.000km atunci mai trebuie sa plusezi cu o inlocuire/reconditionare de turbina, inlocuire valva egr, conducte de ungere turbo, injectoare etc. Incepi sa realizezi ca nu este chiar un chilipir de achizitionezi o masina sh cu 2500-3500 euro din 2006-2009 cand trebuie sa mai investesti cel putin 1500-2000 euro pentru a fi la zi cu starea tehnica.
Eu nu pot decat sa atrag atentia prin lucrarile pe care le realizez pe aceste masini. Sa arat starea unor anumitor componente atunci cand masinile ajung in service. Cumparatorul trebuie sa-si faca bine calculele atunci cand achizitioneaza o masina sh.
Revenind la lucrarea noastra, avem un Ford Focus 1.6TDCi 109CP cu numarul mare de km in bord (speram reali) si filtru de particule colmatat. Fapt confirmat de tester prin numarul mare de erori aferente filtrului de particule infundat. Anularea software se realizeaza prin reprogramarea ecu cu ajutorul consolei NewGenius. Procedura care are ca durata undeva la 1 ora.
Eliminarea fizica dpf presupune demontarea filtrului de particule si indepartarea continutului ceramic colmatat.