Masina, un model BMW 318d 2.0d 122cp din 2007, a venit de la Focsani pentru eliminarea filtrului de particule colmatat. Clientul ne-a povestit ca masina are pierderi de putere si se aprinde martorul avarie motor. Chiar daca a avut de parcurs un drum destul de lung pana la Bucuresti si a avut suficient timp pentru regenerare, presiunea diferentiala din filtrul de particule ramane foarte mare si aprinde martorul motor din bord.
Pe tester avem codurile de eroare 480A si 481A ce se refera la presiune foarte mare in evacuare si filtru de particule infundat. Anularea dpf presupune citirea prin portul de diagnoza a mapelor din calculatorul de injectie, modificarea softului manual pentru dezactivarea filtrului de particule si apoi reprogramarea ecu. Durata de lucru pentru aceasta operatiune este de aproximativ este 60-80 minute.
A doua etapa presupune eliminarea fizica a fagurelui de ceramica infundat de cenusa. Procesul include urmatoarele operatiuni: demontat dpf, taiat si eliminat ceramica filtru, sudura in argon si instalarea recipientului gol pe masina. Operatiunea completa (anulare si eliminare dpf) dureaza cam 3 ore.
Dupa aceasta procedura, motorul va functiona in parametri normali, consumul de carburant va scade, nu mai apar pierderi de putere si becuri aprinse in bord din cauza dpf-ului. Diagnoza pe aceasta masina nu este alterata dupa anularea filtrului de particule.