Audi A6 3.0TDi avarie motor si dpf colmatat

Atunci cand incerci 3 ori sa cureti filtrul de particule si intr-un final ajungi la reprezentanta, iar acestia iti comunica ca e timpul sa schimbi filtrul de particule la un pret de peste 8000 lei, alternativa noastra cu eliminarea dpf devine o varianta mult mai putin costisitoare. Chiar si curatarea dpf la prima vedere pare alternativa ieftina, dar in final se dovedeste ca sumele cheltuite pentru manopera demontare filtru de particule si trimiterea lor la diverse firme specializate in aceste operatiunii, sunt mult mai mari decat anularea completa a dpf-ului.

Nu vreau sa las impresia ca tot ce spun prin postarile mele pe acest blog au doar titlu de reclama si promovez doar acest gen de operatiunii, dar s-a dovedit in timp ca incercarile de curatare ale unui filtru de particule cu 250.000-300.000km si mii de procese de regenerare la activ sunt pur si simplu inutile. Va consuma timp, resurse materiale si de multe ori ajungeti sa aveti mai multe probleme la masina decat atunci cand aveati doar o eroare sau avertisment de filtru infundat.

Mereu am fost dispus sa stau la discutii cu cei care vor sa anuleze filtrul de particule si de fiecare data am oferit alternative sau informatii utile despre modul de functionare al acestui mecanism de filtrare al gazelor de esapament. De fiecare sunt supus aceluiasi val de intrebari: motorul sau masina va mai functiona in parametri normali? Motorul va scoate mai mult fum sau consumul va creste? In fapt, toate aceste intrebari imi sunt adresate din cauza unor postari pe unele site-uri ale celor care ofera metode de curatare a filtrului de particule, fara sa precizeze si in ce conditii o masina la care s-a eliminat filtru de particule poate scoate fum, intra in avarie sau consuma mai mult. Lasa sa se inteleaga ca daca filtrul de particule este anulat se intampla tot ce scriu ei pe site-uri. De fapt, omit in mod intentionat (reclama mincinoasa) sa precizeze ca toate aceste probleme la o masina fara dpf pot apare daca filtrul de particule nu este anulat din calculatorul de injectie. Cand un mecanic zelos se gandeste sa rezolve problema unui dpf infundat indepartat fizic ceramica (de multe ori si catalizatorul) fara sa tina cont ca trebuie anulata strategia de regenerare si erorile pe care le va genera lipsa filtrului.

In paragrafele anterioare am incercat sa fac o paranteza la o discutie pe care am avut-o cu clientul acestei masini prezentate mai jos. Daca la inceput a venit cu mici retineri vis-a-vis de operatiunea pe care urma sa o efectuam la Audi A6 3.0TDi, in final a inteles ca anularea filtrului de particule este o alternativa buna pentru rezolvarea problemei pe care o avea la masina. In fond, orice operatiune de eliminarea si anulare dpf este perfect reversibila.  Oricand exista varianta revenirii la setarile originale din ecu si montarea unui filtru de particule nou.

Audi A6 3.0TDi 225cp din 2006 a venit cu martorii avarie motor si bujie incadescenta aprinsi in bord plus limitare de putere. Cantitatea de cenusa acumulata in filtrul de particule indica valore aproape dubla fata de limita maxima. Firmele care curata filtre de particule pentru a oferii garantie pe lucrare pun conditia schimbarii sensorului de presiune diferentiala. Deci, sensorul ar trebui sa indice valori masurate corect.

Dezactivarea strategiei de regenerare din calculatorul de injectie se realizeaza direct prin portul de diagnoza OBDII. Durata de lucru pentru intreaga operatiune este de aproximativ 3 ore.

Anulare filtru de particule Audi A6  - 1 Anulare filtru de particule Audi A6  - 9 Anulare filtru de particule Audi A6  - 3 Anulare filtru de particule Audi A6  - 2 Anulare filtru de particule Audi A6  - 4 eveniment fără titlu - 09Anulare filtru de particule Audi A6  - 5 Anulare filtru de particule Audi A6  - 6 Anulare filtru de particule Audi A6  - 7 Anulare filtru de particule Audi A6  - 8