Mazda 3 1.6D 109ps fara mesaje de avarie vizibile in bord, dar cu un cod dtc P2458 – Diesel Particulate Filter Regeneration Duration ce apare doar pe tester si poate indica o posibila incarcare a filtrului de particule. Masina are 118.00km si proprietarul urmareste de ceva timp starea filtrului de particule. In repetate randuri a facut verificari la reprezentanta pentru ca a sesizat ca mersul motorul este diferit si are pierderi de putere la schimbari de trepte sau atunci cand pornesc regenerarile destul de des. De asemenea, a observat ca electroventilatorul porneste des si la viteza maxima, consumul de carburant s-a marit, iar motorul are fluctuatii in mers.
La noi a mai ajuns pentru o diagnoza si in acel moment nu ne-a indicat niciun cod de defect, dar am luat in calcul si filtrul de particule ce ar trebui inlocuit avand in vedere ca se apropie de 120.000km, interval la care producatorul spune ca trebuie inlocuit. Intre timp s-a hotarat si ne-a facut o vizita pentru a merge mai departe cu anularea filtrului de particule.
Cu siguranta inainte sa ajunga la aceasta ultima varianta de eliminare a dpf-ului, s-a documentat pentru a vedea care sunt implicatiile acestei operatiuni asupra motorului. S-a dovedit ca diagnosticul pe care l-am dat initial este cauza problemelor pe care le avea la motor (mers neregulat, consum marit, pierdere putere si lag in acceleratie).
Durata de lucru pentru Mazda 3 1.6D 109ps este de 3 ore.